شنبه 29 اردیبهشت 1403

ترکیه و یک دردسر جدید؛/ تهدید بزرگ برای والیبال ایران به روایت تصویر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ترکیه و یک دردسر جدید؛/ تهدید بزرگ برای والیبال ایران به روایت تصویر

تیم والیبال ترکیه خطری بالقوه برای ایران خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال مردان ترکیه دیشب توانست با سرمربی ایتالیایی خود آلبرتو جولیانی ایتالیایی با غلبه بر قطر به رویایش یعنی حضور در لیگ ملتهای والیبال برسد.

این تیم که از چند بازیکن دو رگه مانند برادران لاگومژیا و چند بازیکن خوب دیگر نظیر ارسلان اِکشی، شوباشی و گونش تشکیل شده می‌تواند خطری برای هدف ایران در راه صعود به المپیک باشد.

دو تیم که با توجه نتایج و همچنین قدرت خود از شانس کمی برای حضور مستقیم در المپیک از طریق مسابقات انتخابی برخوردار هستند شانس های‌شان را در رنکینگ جستجو می‌کنند. تیم ترکیه با سه بردی که در چلنجر کاپ به دست آورد توانست به فاصله سی امتیازی ایران در رنکینگ جهانی برسد تا ایران نفس های این تیم پشت سر خود حس کند. در صورتیکه تیم ملی در جام ملتهای آسیا نتواند نتایج خوبی بگیرد ترکیه می‌تواند از این فرصت استفاده کند و جای تیم ایران را در جمع ده تیم اول رنکینگ بگیرد.

همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابی المپیک تیم ایران اگر نتواند در مقابل تیم های پایین تر از خود که شامل اوکراین، قطر، آلمان‌، چک و کوبا می‌شود نتیجه بگیرد مطمئنا فرصت خوبی را برای ترکیه فراهم میکند تا جای ما را در رنکینگ جهانی بگیرد. البته خود ترکیه نیز برای قرار گیری در جمع ده تیم اول جهان باید به پیروزی هایی در جام ملتهای اروپا که در پیش است دست پیدا کند که با توجه حضور تیم‌های قدرتمند اروپایی کار برای آنها دشوار خواهد بود.

با نگاهی به رنکینگ جهانی می‌توان دریافت که ایران برای قرار گیری در ده تیم اول دنیا در رنکینگ تا پایان دور مقدماتی لیگ ملتهای والیبال در فصل 2024 باید با تیم های هلند، ترکیه و اوکراین رقابت کند تا در صورت ربودن گوی سبقت از آنها بتواند جواز حضور در المپیک را بگیرد، المپیکی که بهروز عطایی قول حضور در آن را داده است.

البته همه این احتمالات در صورت عدم صعود ایران از مسابقات انتخابی المپیک است، در صورتی که ژاپن هم نتواند در گروه خود در انتخابی المپیک که میزبان هم هست صعود کند کار به مراتب برای ایران دشوارتر خواهد شد. البته امیدواریم تیم ملی مهرماه و در برزیل طی یک شاهکار والیبالی مستقیما به المپیک صعود کند و کار را به رنکینگ نکشاند.

ترکیه و یک دردسر جدید؛/ تهدید بزرگ برای والیبال ایران به روایت تصویر 2