دوشنبه 16 مهر 1403

تست چند بیمار مشکوک به آبله میمونی در البرز منفی شد / تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای بالای 70 سال

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تست چند بیمار مشکوک به آبله میمونی در البرز منفی شد / تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای بالای 70 سال

جواد معظمی گفت: تزریق واکسن کرونا را به بیماران زمینه‌ای و پر خطر توصیه می‌کنیم اما در حال حاضر وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای برای تزریق در سنین پائین‌تر صادر نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد معظمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: مردم نگران کووید 19 نباشند و خیالمان از این بیماری راحت شده است.

معظمی افزود: آمار بستری ها و سرپایی ها کاهش پیدا کرده و در برخی بیمارستان ها هم بیمار بستری نداریم، این روند نشان دهنده رعایت مردم و تاثیر واکسیناسیون است. وی با اشاره به اینکه به افراد بالای 70 سال توصیه می کنیم واکسن کرونا را تزریق کنند، اظهار داشت: متاسفانه اراده و انگیزه مردم برای تزریق واکسن کرونا کاهش پیدا کرده است. معظمی تصریح کرد: تزریق واکسن را به بیماران زمینه ای و پر خطر توصیه می کنیم اما در حال حاضر وزارت بهداشت ابلاغیه ای برای تزریق در سنین پائین تر صادر نکرده است. وی با اشاره به اینکه مردم در اجتماعات سرپوشیده ماسک بزنند اما در فضای باز نیاز نیست، گفت: بیماران مشکوک به سرماخوردگی هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: مواردی مشکوک از آبله میمونی داشتیم اما رد شد و مورد جدی که موجب نگرانی شود نداریم.

انتهای پیام /