یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تسلیت رئیس دانشگاه سنت‌پترزبورگ فقدان رئیس جمهور ایران

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
تسلیت رئیس دانشگاه سنت‌پترزبورگ فقدان رئیس جمهور ایران

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، پروفسور ولادیمیر لیتویننکو در پی شهادت رئیس جمهوری ایران و هیئت همراهشان، ضمن برگزاری یادمان این شهدا در دانشگاه ملی معدن سنت‌پترزبورگ روسیه، در پیامی خطاب به رئیس دانشگاه شیراز، به‌عنوان دانشگاه همکار، تسلیت و ابراز همدردی دانشگاهیان روسی را با مردم ایران بیان کرد.

در پیام رئیس دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه خطاب به رئیس دانشگاه شیراز آمده است:

«جناب آقای پروفسور موذنی؛

از طرف خودم و به نیابت از دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه تسلیت عمیقمان را بابت فقدان غیرقابل جبران و درگذشت غمبار رئیس جمهوری اسلامی ایران، سید ابراهیم رئیسی و سایر مسؤولان ارشد کشورتان در سانحه هوایی ابراز می‌داریم.

رئیس جمهور محترم سیدابراهیم رئیسی سیاستمدار و دولتمردی بود که تأثیر مهمی در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران برجای گذاشت. آقای رئیسی در طول دوران زعامت خود از طریق تغییرات اقتصادی گسترده و سیاست خارجی فراگیر به عنوان یک رهبر موفق کشور عمل کرد. او عمر خود را در راه ایجاد شرایط بهتر برای مردم ایران گذراند و جان خود را فدای کشورش کرد.

آقای رئیسی دوست واقعی فدراسیون روسیه بود و در دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرد روابط بین دو کشور را به یک سطح راهبردی جدید ارتقا بدهد. ما همیشه دخیل بودن او در جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را به یاد خواهیم داشت.

تسلیت صمیمانه ما تقدیم به خانواده آقای رئیسی و مردم جمهوری اسلامی ایران. ما نیز با شما سوگواری می‌کنیم.

با احترام، پروفسور ولادیمیر لیتویننکو، رئیس دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه»