دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدارس غیردولتی صرف‌نظر از خدماتی که ارائه می‌دهند، دامنه نفوذ بسیار نیرومندی دارند و برخی حامیان آنها، افراد سرشناسی هستند و در شوراهای رسمی و مراجع تصمیم‌گیری آموزش و پرورش حضور دارند و در برخی مواقع حتی اجازه ورود بازرسان را به مدارس خود نمی‌دهند!

رئیس سازمان محیط زیست از افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه در سال جاری نسبت به خردادماه سال 1400 خبر داد.

رئیس قوه قضائیه دقایقی پیش، پس از سفر یک روزه به قطر وارد فرودگاه مهرآباد شد.

ادعا‌ها مطرح شده در فضای مجازی در رابطه با برخورد سلیقه‌ای و جناحی قوه قضاییه با پرونده برخی افراد فاقد هرگونه اعتبار است و دستگاه قضایی فارغ از نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی به مر قانون عمل می‌کند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شورای اجرایی سازمان گردشگری ملل متحد UN-tourism در اسپانیا، از ارائه رسمی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص تاسیس "مرکز توسعه، ترویج و تحقیقات کاربردی صنایع‌دستی و گردشگری" خبر داد.

«سند ملی میراث فرهنگی» که با هدف تحکیم هویت فرهنگی کشور با تکیه بر میراث فرهنگی تدوین شده است، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به پیش‌بینی افزایش دمای هوا در ایام تشریق، توصیه‌های جدی به زائران مطرح کرد تا از خطر گرمازدگی دور بمانند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقابله با فساد در 45 سال سرلوحه کاری من بوده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جایگاه درست صنایع‌دستی را دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاهی که نه فقط حوزه حفظیات بلکه توانش هنری و زیرساخت‌ها را یاد می‌دهد و می‌تواند توانایی عمومی ایجاد کند.

نمایشگاه "شکوه ایران باستان" که پیش از این در شهر پکن پایتخت چین برگزار شده بود، امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی در موزه شهر شانگهای افتتاح شد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه بازدید از هتل‌های زائران در مکه، از هتل العلیان الماسی که 2800 زائر در آن اسکان دارند، بازدید کرد.

به دنبال قتل هولناک مرد جوان توسط 2 برادر نمایشگاه‌دار در مشیریه، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید انواع انسولین‌های قلمی در کشور، از تامین انسولین قلمی برند ظرف چند هفته آتی خبر داد.

"چاه غرس" یکی از اماکن تاریخی شهر مدینه است که در کمتر از یک کیلومتری مسجد قبا قرار دارد و در ایام حج روزانه تعداد زیادی از زائران و حجاج از آن دیدن می‌کنند و برای تبرک مقداری از آب آن را با خود می‌برند.

اولین گذر موضوعی کودک در پایتخت، در راستای تحقق طرح «محله دوستدارکودک» با درنظرگرفتن همه شاخصه‌ها و نیازمندی‌های کودکان شهر درخیابان حجاب، ایجاد خواهد شد.‌

فیلمی دلخراش از حمله یک سگ ولگرد به دختر بچه 8 ساله نکایی منتشر شده است؛ متأسفانه عصر روز سه‌شنبه هفته جاری این کودک به علت ابتلا به بیماری هاری ناشی از گازگرفتگی سگ، به کام "مرگ" فرو رفت!