دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ زنی 60 ساله درپی سقوط به عمق 30 متری چاهی در جنوب تهران خبر داد.

رئیس قوه قضاییه در جمع ایرانیان مقیم قطر گفت: ایران و قطر از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی برای توسعه مناسبات و مراودات در حوزه‌های مختلف برخوردارند و قطعاً از این ظرفیت‌ها و استعدادها می‌توان در راستای رفع مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول دبستان آغاز شد.

رئیس دستگاه قضا گفت: ما از توسعه و تعمیق مراودات دو کشور قطر و ایران در حوزه قضایی بسیار استقبال می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی شرایط و بستری مهیا شود که مقامات عالی قضایی ایرانی و قطری بتوانند روند برگزاری دادگاه‌ها را به صورت حضوری مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه «دانش‌بنیان، تولید و مردمی‌سازی» سه کلیدواژه پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب در دو دهه اخیر بوده، اظهار کرد: رویداد آبادیران به عنوان نقطه عطفی در پیوند این سه مفهوم راهبردی، گامی موثر در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

سومین جلسه شورای عالی فضایی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری امروز برگزار شد.

دو کتاب جدید در نمایشگاه ملی آبادیران رونمایی شد که روایت‌هایی از نقش‌آفرینی مردم در پیشرفت دانش‌بنیان بود.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: بسیج باید برای تبیین شاخص‌ها روشنگری کند تا مخاطب خود به مصداق برسد. بر این مبنا بیان نام و مصداق و حرکت جناحی توسط بسیج و رده‌های تابع آن ممنوع است.

مادر افغانستانی جلوی چشمان فرزندانش توسط همسر شکاک خود به قتل رسید.

رئیس قوه قضاییه پیش از عزیمت به قطر گفت: ایجاد انسجام و وحدت میان همه ملل و دولت‌های اسلامی یکی از راهبردهای اساسی ایران در همه ادوار بوده است.

مسجد جمعه از مساجد متبرک و تاریخی است که در منطقه «ثنیات الوداع» شهر مدینه منوره واقع شده و نخستین نماز جمعه اسلام در این محل اقامه شده است.

مسئول حمل و نقل و تردد بین شهری در مکه از اختصاص 600 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران ایرانی بیت‌الله الحرام به مشاعر مقدسه خبر داد.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات حمل و نقلی ناوگان این شرکت در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال بین تیم‌های ملی ایران و ازبکستان، خبر داد.

به‌دنبال قتل خونین مرد جوان توسط هم‌خانه‌اش با ضربات متعدد چاقو در جنوب تهران، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در ایام تشریق و حضور زائران ایرانی در مشاعر مقدسه، علاوه بر توزیع وعده‌های غذایی، میوه و بسته‌های مکمل نیز با هدف تأمین کالری حجاج توزیع خواهد شد.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عربستان با ورود بیش از 85 هزار و 700 زائر به دو فرودگاه جده و مدینه پایان یافت.