شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی اقتصادی سازمان غذا و دارو اقدامات این سازمان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بازدید میدانی از روند پیشرفت فیزیکی کلان پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)، از اتمام 70 درصدی محوطه‌سازی این پروژه در محدوده منطقه 17 خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید و بومی‌سازی قیچی جراحی دوقطبی (هندپیس انسداد عروق) شده است که سالانه چیزی حدود سالانه 10 تا 15 میلیون یورو ارزآوری دارند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شرق تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرارمالیاتی کشف شده را بیش از 850 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از صادرات صنایع دستی خراسان رضوی به 28 کشور دنیا و بازارهای بین‌المللی خبر داد.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به پیگیری بازگشت اتباع به کشورشان، گفت: از ظرفیت تیم‌های گشت کلانتری در اجرای طرح شناسایی و جمع‌آوری اتباع بهره‌گیری می‌شود.

طراح جشنواره "دختر و بابا" با تأکید بر اهمیت این رویداد فرهنگی گفت: این جشنواره نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی است. رابطه پدر و دختر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که تأثیر پدران بر رشد شخصیت، هوش هیجانی و جهان‌بینی دختران اهمیت بسیاری دارد.

به دنبال ربودن 2 مرد تهرانی برای کشف گنج نفیس در حیاط خانه کلنگی، تحقیقات تیم جنایی آغاز و در این پرونده 2 متهم دستگیر شدند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به راهکاری برای کاهش نرخ کرایه تاکسی‌های برقی گفت: اگر دولت به وظیفه قانونی خود عمل کند و وعده‌های زاکانی محقق شود، نگرانی‌ها قطعاً برطرف خواهد شد.

معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه انعقاد قرارداد سازمان سنجش آموزش کشور با "اسکودا" برای برگزاری آزمون وکالت را فاقد هرگونه وجاهت قانونی دانست.

درحالی که کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در کشور ماست، سالانه 35 درصد از کل منابع آبی کشور هدر می‌رود.

دیسپچ اورژانس کردستان زنگ می‌خورد و آقای صبار پاسخ می‌دهد. یک مرد جوان پشت خط است که می‌گوید بچه دو روزه‌اش هنگام شیر خوردن خفه شده و نفسش بالا نمی‌آید. پنج دقیقه نفس‌گیر می‌گذرد و صدای گریه نوزاد در فضا می‌پیچد.

رییس سازمان زندان‌ها درباره سخنان معاون اول رییس جمهور مبنی بر تبدیل محیط زندان اوین به دانشگاه واکنش نشان داد.

وزیر دادگستری گفت: به دلیل تداوم وزارت دادگستری دولت سیزدهم در دولت چهاردهم، برنامه‌های مربوط به دفاع از حقوق کودک را در این دولت هم ادامه خواهیم داد.

اختراع ایرانی "محفظه‌های بارانی" با قابلیت حذف 100 درصد آلاینده‌ها به تازگی معرفی شده است. این فناوری پیشرفته قادر است به طور کامل آلاینده‌های خروجی دودکش‌ها را پاک کند و به دستیابی به اهداف کربن صفر در صنایع کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: 49 شرکت که به دلیل احکام ورشکستگی فعالیت آن‌ها متوقف شده و تعطیل بودند و حساب‌های بانکی و تمامی امورات آن‌ها تعطیل بود، از ورشکستگی خارج شده‌اند.