شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

محققان نانوذرات کربنی ساختند که با آهن تقویت شده و می‌تواند اثربخشی روش‌های فعلی درمان سرطان را افزایش دهد.

با توجه به پایمال شدن "حقوق عامه" در مسئله عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان به بهانه پایین بودن معدل، دادستان‌ها باید در هر استان برای دفاع از حقوق این دسته از دانش‌آموزان بی‌پناه و خانواده آنها وارد شده و با مدیران متخلف برخورد قضایی جدی داشته باشند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان کلاهبرداری را که با شیوه خرید محصولات کشاورزی 600 میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بازگشت مجدد مسیرهای دوچرخه‌سواری به پایتخت خبر داد.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه پرتاب‌های بعدی بهتر از پرتاب فعلی خواهد بود، گفت: برنامه‌ریزی برای پرتاب بعدی از پایگاه فضایی چابهار در حال انجام است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت 24 هزار معلم جدید استخدام خواهند شد که دو روش برای استخدام مدنظر است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دو پل نیمه‌تمام در میدان خاوران گفت: این پل‌ها 12 سال نیمه‌کار باقی مانده‌اند. برای رفع معارضین در ضلع جنوبی 500 میلیارد تومان و در ضلع شمالی بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

پرتاب موفقیت‌آمیزماهواره چمران، 3 شاخص اصلی داشت که آن را از سایر ماهواره‌های ایران متمایز می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 33 هزار قلم ابزارآلات خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 4 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

به زائرانی که قصد تشرف به عمره مفرده را دارند، تسهیلات بانکی تعلق نمی‌گیرد.

در دنیای امروز که شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند، حفظ امنیت و حریم خصوصی اطلاعات شخصی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.

قاضی صلواتی آخرین روند رسیدگی به پرونده شرکت کروز را تشریح کرد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آلودگی ازن باعث کاهش چشمگیر 10.9 درصدی رشد جنگل‌های گرمسیری و کاهش 17 درصدی جذب کربن توسط آنها شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به این که تأمین مالی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است، تاکید کرد که معاونت علمی توجه و تمرکز ویژه‌ای بر حل مسائل و مشکلات این حوزه دارد.

معاون شهردار منطقه 6 شهر تهران از راه‌اندازی جشنواره «دختر و بابا» در تهران خبر داد و گفت: از اول مهر شروع به عضو‌گیری و ثبت‌نام خواهد کرد و در آبان ماه به مدت 10 روز در پارک لاله برگزار خواهد شد.