شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

متاسفانه در حال حاضر، کارخانه‌های آرد بمنظور کاهش هزینه‌ها و افزایش سود، چندین برابر حد مجاز، سبوس‌گیری از آردها انجام می‌دهند؛ این موضوع نه تنها به کیفیت نان آسیب می‌زند بلکه می‌تواند به بروز بیماری‌ها مختلف در مصرف‌کنندگان نان‌های سفید منجر شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از گردشگری گفت: گردشگری نمایش قدرت نرم فرهنگ و تمدن و میراث ما به جهانیان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری برای زدودن ایران‌هراسی نیاز داریم به جهانیان نشان دهیم که ایران ما امن است.

وزیر بهداشت گفت: باید به مردم آموزش‌های لازم ارائه شود تا بدانند باید در لحظات اولیه حوادث چه اقداماتی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از دریافت 1500 اتوبوس از محل قرارداد با تولیدکنندگان داخلی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: 100 دستگاه اتوبوس برقی نیز از محل قراداد با چین در راه تهران است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف مواد مخدر از نوع تریاک در عملیاتی مشترک خبر داد.

سازمان بازرسی کل کشور با هدف مقابله با تخلفات در زمینه تسهیلات بانکی، به بررسی مواردی از دریافت تسهیلات با اسناد متقلبانه و استفاده از تسهیلات بانکی در غیر محل مجاز ورود می‌کند.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: موضوعات و محورهای چهارمین نشست ملی فعالان سواد فضای مجازی، خلاقیت در فضای مجازی، کودک و فضای مجازی و هوش مصنوعی است.

میکروماهواره چمران1 با موفقیت در مدار قرار گرفت و فصل جدیدی را در تاریخ صنعت فضایی ایران رقم زد. این دستاورد بزرگ، نشان از توانمندی بالای دانشمندان و مهندسان ایرانی در بومی‌سازی فناوری‌های فضایی و توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از اجرای چهارمین پویش سایبری خرید امن در تهران بزرگ همزمان با سراسر کشور خبر داد.

در حال حاضر کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اعلام اجرای مجدد طرح شهید احمدی روشن از سه ماه آینده، از افزایش سهم رشته‌های علوم انسانی از منابع بنیاد ملی علم از حدود 10 درصد به 35 درصد خبر داد.

نوآموزان دوره پیش‌دبستانی فردا با حضور در مدارس در "جشن غنچه‌ها" شرکت می‌کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: هنوز زمینی برای احداث آرامستان جدید نهایی نشده است.

با پیگیری مصوبات قرارگاه اجتماعی منطقه 16 و دستور دادستانی ناحیه 16 بعثت، با طرح ضربتی پلیس مواد مخدر، کوچه قهرمانی واقع در ناحیه 3 منطقه پاکسازی شد.

محققان نانوذرات کربنی ساختند که با آهن تقویت شده و می‌تواند اثربخشی روش‌های فعلی درمان سرطان را افزایش دهد.

با توجه به پایمال شدن "حقوق عامه" در مسئله عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان به بهانه پایین بودن معدل، دادستان‌ها باید در هر استان برای دفاع از حقوق این دسته از دانش‌آموزان بی‌پناه و خانواده آنها وارد شده و با مدیران متخلف برخورد قضایی جدی داشته باشند.