سه‌شنبه 10 مهر 1403

تسهیلات اشتغال پایدار بیش از هفت هزار شغل در کردستان ایجاد کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تسهیلات اشتغال پایدار بیش از هفت هزار شغل در کردستان ایجاد کرد

سنندج - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی هفت هزار و 222 فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

برهان صلواتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، سه هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به چهار هزار و 448 طرح در کردستان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اشتغال ایجاد شده در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی روستایی و صنایع کوچک روستایی مرتبط با کارهای کشاورزی بوده است.

صلواتی افزود: 6 هزار و 173 مورد طرح پنج هزار و 440 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک‌ها معرفی شده بود که تا کنون تسهیلات مورد نیار چهار هزار و 493 طرح به میزان سه هزار و 390 میلیارد ریال به تایید رسیده است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح بانک کشاورزی بیشترین میزان پرداختی را به مبلغ یک هزار و 470 میلیارد ریال دارد اظهار داشت: با این میزان پرداختی 2 هزار و 758 فرصت شغلی مستقیم در یک هزار و 444 طرح سرمایه گذاری ایجاد شده است.

اجرای طرح اشتغال پایدار روستای از زمستان 1396 در کشور آغاز شده است که سهم استان کردستان از حدود 36 هزار میلیارد ریالی حدود 2 هزار و 600 میلیارد ریال است.

*س_برچسب‌ها_س*