سه‌شنبه 17 مهر 1403

تسهیلات کرونایی موجب اشتغال 295 نفر هنرمند در خراسان شمالی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تسهیلات کرونایی موجب اشتغال 295 نفر هنرمند در خراسان شمالی شد

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون، با استفاده از 26 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات کرونایی برای 295 نفر هنرمند در این استان شغل ایجاد شده است.

علی اکبر طهماسبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد پرونده های متقاضیان برای درخواست وام را 404 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون به 282 نفر متقاضی، وام پرداخت شده است.

وی گفت: تاکنون اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با مراجعه به سامانه کارآ برای دریافت 56 میلیارد و 420 میلیون ریال تسهیلات کرونایی درخواست داده‌اند که در این رابطه 404 پرونده تشکیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای 534 هنرمند شغل ایجاد خواهد شد.

طهماسبی، تسهیلات اعطایی در قالب این طرح را 24 ماهه و با نرخ سود 12 درصد عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در سه سقف 160 میلیون ریالی برای کارفرمایان دارای کد کارگاهی، 80 میلیون ریالی برای کارفرمایان خویش فرما و 60 میلیون ریالی برای آزادکاران فاقد بیمه پرداخت می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، فعالیت در این حوزه بسیار کاهش یافته که این امر موجب ضرر و زیان فعالان این بخش شده است.

وی با قدردانی از همکاری مدیران عامل بانک های استان، از آنان خواست به پرداخت تسهیلات کرونا به هنرمندان شتاب دهند.

79 رسته از فعالان زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا می شوند.

هم اکنون در استان خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت، هزار و 115 مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد که تمامی موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالنهای سینما و تئاتر جزو مشاغل گروه چهار به شمار می‌روند که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل هستند.

خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده که هنوز نتوانسته از این شرایط رهایی یابد.

*س_برچسب‌ها_س*