شنبه 1 اردیبهشت 1403

تسهیل قوانین در جهت جذب سرمایه های انسانی و مالی

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

همایش و اجتماع بزرگ نخبگان و کارافرینان ایرانی خارج از کشور در حمایت از برنامه های تولید محور با حضور مسئولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار گردید.

بنیانگذار و مدیر بنیاد جهانی کارافرینان جوان گفت: تسهیل قوانین به نفع ایرانیان خارج از کشور کمکی به رشد جامعه اقتصادی و فرهنگی اجتماعی کشور است سامان پویان مهر, بنیانگذار و مدیر بنیاد جهانی کارافرینان جوان مستقر در پکن, در حاشیه همایش ائتلاف بزرگ نخبگان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور گفت: جامعه متخصص و دلسوزی را در جهت اعتلای کشور طراحی و برنامه ریزی کرده ایم و این همایش بر این اساس تدبیر شده است. این جوان موفق کارافرین در سطح بین الملل تصریح کرد: جامعه ی ما حمایت و همکاری تمام را در جهت رشد و توسعه فرهنگ کارآفرینی با معرفی و ارائه برنامه های تدوین شده در آینده به مسئولین مرتبط خواهد داشت و در صدد هستیم که تمام توانمان را جمع کنیم تا با دیگر نهادها و جبهه های مختلف در ایران و خارج از کشور وارد همکاری برد برد شویم. پویان مهر, ارایه برنامه جهت تسهیل قوانین برای ایرانیان خارج از کشور را نمونه ای از بسته پیشنهادی این مجموعه برشمرد و افزود: مهمترین بسته پیشنهادی ما به دولت آینده, چگونگی تسهیل قوانین در جهت جذب سرمایه های انسانی و مالی به خصوص قوانین مربوط به ایرانیان خارج از کشور که مشابه آن را در چین انجام دادند می باشد.

شرایط داخلی نیازمند ایجاد فضای امن مالی و روانی برای جذب ایرانیان خارج از کشور در جهت ورود به عرصه های سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی داخلی می باشد. وی افزود: طبق آمار رسمی نزدیک به پنج میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که با برنامه های مدون میتوان از ظرفیت این عزیزان در بخش های مختلف استفاده کنیم. بنیانگذار و مدیر بنیاد جهانی کارافرینان جوان خاطر نشان کرد: اهداف ما که در مجموعه نخبگان و کار آفرینان ایرانی خارج از کشور فعالیت داریم با کمک یکدیگر و اجماع گروه ها انشالله تحقق می یابد، البته با حمایت مستقیم رئیس جمهور آینده. احمد مهدیان دبیر همایش ضمن تشریح جایگاه ارزشمند نخبگان و کارافرینان در بهبود کسب وکار، رونق تولید و اشتغال زایی در شرایط حساس کنونی، عنایت و توجه مدیران به دغدغه نخبگان و کارافرینان را فرصت مناسبی جهت پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با بهره برداری از انرژی جوانان انقلابی دانست. سرمایه های عظیم کارافرینی جوانان نیازمند حمایت مدیران جهادی و در بستر مبارزه با فساد شکوفا میشود. تاکید یک صدای سخنرانان همایش نخبگان و کارافرینان بر حمایت از این سرمایه عظیم و ارائه تسهیلات مادی معنوی را از مهمترین عوامل تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی میدانند.