پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تشدید محدودیت کرونایی در بندرگز و چند خبر کوتاه از گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشدید محدودیت کرونایی در بندرگز و چند خبر کوتاه از گلستان

گرگان - ایرنا - تشدید محدودیت کرونایی در بندرگز، مرمت 10 بنای تاریخی گرگان و جریمه 2 هزار و 159 خودروی قانون‌شکن در استان از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه گلستان است.

فرماندار بندرگز با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان گفت: محدودیت کرونایی با هدف جلوگیری از روند رو به رشد شیوع بیماری کووید 19 از شنبه در بندرگز تشدید می شود.

حسین احمدی اظهار داشت: با وجود شرایط کرونایی مراسم تولد و عزا و دورهمی خانوادگی در بندرگز برگزار می شود که تشکیل این تجمعات از عوامل اصلی افزایش تعداد بیماران کرونایی است.

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گلستان گفت که از زمان آغاز طرح محدودیت کرونا در اول آذر تاکنون 2 هزار و 159 خودروی متخلف به مبلغ 7 میلیارد و 230 میلیون ریال جریمه شدند.

عباس مهاجربسطامی اظهار داشت: در این مدت هزار و 560 خودرو مشمول جریمه 2 میلیون ریالی، 223 دستگاه خودرو مشمول جریمه 10 میلیون ریالی و 376 خودرو مشمول جریمه پنج میلیون ریالی شدند.

**

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: تاکنون 54 اثر از هنرمندان صنایع دستی این استان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

**

کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: با هدف تسهیل در فعالیت واحدهای تولیدی 739 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح توسعه هشت واحد صنعتی و 109 میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی پنج واحد صنعتی استان پرداخت می‌شود.

**

فیلم "در آن خانه چراغی روشن است" به کارگردانی یاسین رضوانی از گلستان به سومین جشنواره ملی فیلم آیات راه یافت.

این فیلم پیش از این موفق به کسب مقام اول در رویداد ملی نماز و مقام نخست در رویداد ملی فهما شده بود.

**

تجری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از پرداخت تسهیلات برای مرمت بناهای تاریخی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 بنای تاریخی گرگان با اعتبار 200 میلیارد ریال در حال بازسازی است.

*س_برچسب‌ها_س*