یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تشدید مسمومیت‌های ناشی از گاز co

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تشدید مسمومیت‌های ناشی از گاز co

رئیس ستاد سفر گفت: با توجه به شدت مسمومیت ناشی از گاز co در چند روز گذشته اطلاع‌رسانی در استان‌ها و رسانه ملی اهمیت بسزایی در کاهش سوانح خواهد داشت.

شصت و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان جمعیت هلال احمر را نماد از خودگذشتگی، ایثار، مشارکت مردمی و کار خالصانه دانست که تمامی نیکی‌های مربوط به فضایل انسانی در نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر جمع شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به استفاده از ظرفیت هلال‌احمر به‌منظور کمک‌رسانی و خدمات‌دهی به مسافران در سراسر کشور، افزود: در چند روزی که از تعطیلات نوروز گذشته است نیرو‌های امدادی در نقاطی از جمله مرز بازرگان و نجات مسافران از غرق شدگی در جنوب کشور و جاده‌های مواصلاتی شمال منتهی به مشهد صحنه‌های ویژه‌ای را خلق کرده‌اند.

معاون گردشگری کشور به اهمیت مدیریت سوانح و کاهش تصادفات تاکید کرد: به غیر از کار‌های سخت‌افزاری از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از راهکار‌های کاهش و مدیریت سوانح جاده‌ای توجه به عامل انسانی اهمیت بسزایی دارد و در این راستا نیاز به فرهنگسازی مستمر و طولانی مدت است.

شالبافیان با بیان اینکه در این حوزه ظرفیت هلال‌احمر می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

او ادامه داد: تجربه موفق استان قزوین در کاهش تلفات از سوی سایر استان‌ها از جمله فارس، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی باید مورد استفاده قرار گیرد.

او در بخش دیگر صحبت‌های خود به تشدید مسمومیت‌های ناشی از گاز co اشاره کرد و افزود: تجربه سال‌های گذشته نشانگر این موضوع است که اطلاع رسانی‌های انجام شده تاثیر بسزایی در کاهش سوانح داشت. با توجه به شدت مسمومیت ناشی از گاز co در چند روز گذشته اطلاع‌رسانی در استان‌ها و رسانه ملی اهمیت بسزایی در کاهش سوانح خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری