شنبه 7 مهر 1403

تشریح آخرین وضعیت خروج پادگان جی از تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تشریح آخرین وضعیت خروج پادگان جی از تهران

شهردار منطقه 9 شهر تهران آخرین وضعیت خروج پادگان جی از تهران را تشریح کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمدرحیم مرتضوی؛ شهردار منطقه 9 شهر تهران درباره خروج پادگان جی از تهران اظهار کرد: مردم منطقه 9 بیش از 20 سال خواستار خروج این پادگان از شهر و تعیین تکلیف وضعیت آن بودند اما در مدیریت فعلی شهری، این درخواست قدیمی به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها انتظار، ارتش همکاری‌های لازم را انجام داده و مراحل قانونی این انتقال طی شده است. ابتدا این موضوع به کمیسیون ذیل ماده 5 ارجاع و تصویب شد، سپس در هفته‌های گذشته، در کمیسیون ماده 5، تصمیم‌گیری نهایی در مورد تقسیم سهم بین ارتش و شهرداری انجام شد.

شهردار منطقه 9 شهر تهران تصریح کرد: بر اساس این تصمیم، 35 درصد از اراضی به ارتش و وزارت دفاع و 65 درصد به شهرداری تهران و مردم منطقه اختصاص یافت. این تقسیم‌بندی اکنون در حال ارسال به کمیسیون معماری وزارت راه و شهرسازی است تا در آنجا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه پس از تصویب نهایی، زمین‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که قبلاً تنظیم شده است، میان طرفین تقسیم خواهد شد، گفت: طبق این تفاهم‌نامه، شهرداری تهران در 65 درصد سهم خود موظف است به مطالبات و نیازهای مردم پاسخ دهد، این نیازها شامل ایجاد سرانه‌های اجتماعی و فرهنگی، زیرساخت‌های شهری، توسعه فضای سبز و بوستان‌ها، و فراهم کردن خدمات شهری نظیر میادین میوه و تره‌بار، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، کلانتری‌ها و دیگر امکانات ضروری است.

مرتضوی اظهار کرد: در این میان، 35 درصد سهم ارتش و وزارت دفاع نیز به موضوعات مربوط به خودشان اختصاص دارد اما نکته قابل توجه این است که شهرداری در سهم خود فقط و فقط متعهد به پاسخگویی به نیازهای عمومی مردم است و تمام اقدامات با هدف ارتقای کیفیت زندگی در این منطقه انجام می‌شود.

ارسال طرح تعیین وضعیت اراضی "پادگان جی" به کمیسیون ماده 5

وی گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا در 20 سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است؟ با وجود همه تلاش‌هایی که در گذشته انجام شده، این موضوع تنها در مدیریت شهری فعلی به نتیجه رسیده است، در حالی که برخی افراد به جای توجه به این دستاوردها، به سیاه‌نمایی مشغول‌اند، اما باید در نظر داشت که حجم کارهای انجام شده در منطقه 9 و سایر مناطق تهران در طول کمتر از سه سال بی‌نظیر بوده است.