جمعه 28 اردیبهشت 1403

تشنج قیمت سکه در تهران / پای دلار در میان است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تشنج قیمت سکه در تهران / پای دلار در میان است؟

اقتصادنیوز: از نگاه فعالان اقتصادی یکی از دلایل عقبگرد مداوم قیمت سکه امامی در چند روز اخیر ناشی از نوسانات کاهشی قیمت دلار و از طرفی عدم سیگنال های خبری منفی در بازار بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه امامی در چند روز اخیر شاهد تشنج قیمتی بوده است.

تشنج قیمت سکه در تهران / کاهش 850 هزار تومانی سکه کمتر از یک هفته!

بررسی ها نشان می دهد فلز گران بهای داخلی که در روز سه شنبه هفته قبل تا سطح 29 میلیون و 350 هزار تومان بالا رفته بود حال بعد از تقریبا یک هفته کمتر کاهش 850 هزار تومانی را ثبت کرده است. قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز 28 میلیون و 200 هزار تومان بود. از سوی دیگر این قیمت نسبت به عصر دیروز کاهش 300 هزار تومانی را نشان می دهد.

در شرایط فعلی سکه بازان در صورتی مرز حمایتی 28میلیون و 200 هزار تومان هم بشکند احتمال عقب نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال 27 میلیون تومان هم محتمل خواهد بود. البته دسته ای دیگر باور دارند در صورتی که سکه بالای 28 میلیون 200 هزار تومان باقی بماند می تواند دوباره به نیمه کانال یاد شده برسد.

علت کاهش قیمت سکه / پای دلار در میان است؟

از نگاه فعالان اقتصادی یکی از دلایل عقبگرد مداوم قیمت سکه امامی در چند روز اخیر ناشی از نوسانات کاهشی قیمت دلار و از طرفی عدم سیگنال های منفی در بازار بوده است.

قیمت دلار در هفته گذشته تا نزدیک مرز حمایتی50هزار و 800 تومان بالا رفت اما نتوانست بالای این مرز ماندگار شود و به تدریج به سمت پله های پایین تر برگشت.

قیمت دلار امروز در تهران مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان را هم از دست داده بود. در هرات هم قیمت دلار عصر امروز نسبت به دیروز با نوسان 100 تومانی نسبت به دیروز در حدود 49 هزار و 850 تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز نوسان محدودی را ثبت کرد و در حول و حوش 13 هزارو 760 تومان معامله شد.

موضوع تبادل زندانیان داغ شد

موضوع تبادل زندانیان ایران و آمریکا در بازار امروز دوباره داغ بود. جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تازه ترین اظهارات خود گفت دولت بایدن با هدف آزاد کردن آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران، با تهران «مذاکرات غیرمستقیم» دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در نشست خبری خود در این باره گفت تلاش‌های دیپلماتیک ادامه دارد و متناسب با شرایط و فرصت‌ها این مسیر را دنبال خواهیم کرد. هم در ارتباط با آزادی زندانیان و هم رفع انسداد از دارایی‌های مالی ایران و هم در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها این گفت‌وگوها و تبادل پیام‌ها با فراز و نشیب‌هایی ادامه دارد و روند جاری محسوب می‌شود. آن طور که کنعانی گفته در فضای کنونی صحبت از روابط دوجانبه ایران و آمریکا بی‌معنی است.

پیش بینی قیمت دلار تا محرم

عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد داشتند قیمت دلار در همین سطوح می‌ماند و آرام آرام تا ماه محرم کاهش می‌دهد و حتی ممکن است کف‌های جدید در سال 1402 بزند. در مقابل اما عده‌ای معتقدند کف کانال 49 هزار تومان یک حمایت قوی وجود دارد و در صورت رسیدن قیمت به این سطح، دلار با نوسان رفت و برگشتی، صعودی می‌شود

همچنین بخوانید