یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تشکیل ستاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای بازی‌های جام جهانی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تشکیل ستاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای بازی‌های جام جهانی

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای بازی‌های جام جهانی، ستادی در کشور شکل گرفته که ریاست آن به عهده آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای بازی‌های جام جهانی، ستادی در کشور شکل گرفته که ریاست آن به عهده آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با بازی‌های تدارکاتی تیم ملی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در دست اقدام دارد. وزارت ورزش از برنامه‌های فدراسیون حمایت می‌کند و با آنها دائم در ارتباط و تماس هستیم.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم در کنار آنها باشیم و از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم و آنچه که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهیم. این برنامه‌های فنی فدراسیون است و وزارت ورزش در داخل فدراسیون نقش اجرایی ندارد، به جای آنها که نمی‌توانیم برنامه ریزی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به این سوال که در رابطه با بحث گردشگری وزارت ورزش چه اقداماتی انجام خواهد شد؟ بیان کرد: برای بازی‌های جام جهانی، ستادی در کشور شکل گرفته است که ریاست آن به عهده آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور است. معاونت‌های مختلف ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های مختلف مانند وزارت گردشگری، وزارت ورزش و وزارت نیرو در این رابطه دخیل هستند که ماموریت‌های مختلفی به آنها محول شده است.

وی ادامه داد: ماموریت هر وزارتخانه مشخص است و در ستادی که شکل گرفته گزارشات ارائه خواهد شد و جناب آقای مخبر پس از جمع بندی گزارشات دستوراتی را ارائه می‌دهند. هر وزارتخانه یک سری ماموریت دارد.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی در رابطه با سازه ورزشگاه آزادی در کشور وجود دارد؟ گفت: خیر نگرانی وجود ندارد و دو تیم کارشناسی استحکام سازه را تایید کردند، البته اشکالات ظاهری وجود دارد؛ مثلاً تخریب زیر صندلی‌ها در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شد و در آن شکافی نمایش داده شد که این شکاف سطحی است و نیاز به مرمت دارد.

وزیر ورزش در رابطه با وضعیت سایر ورزشگاه‌های کشور نیز گفت: تمام ورزشگاه‌های قدیمی در حال رصد هستند. تیم‌هایی دائماً استحکام سازه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و کنترل می‌کنند. مجموعه‌هایی مثل آزادی، مجموعه ورزشی انقلاب و شیرودی و برخی مجموعه‌های سوارکاری کشور که در دست شرکت توسعه است اقداماتی را در دست انجام دارند و حدود 850 نفر در این شرکت توسعه مشغول کار هستند.

سجادی در پایان گفت: وزارت ورزش در سطح کشور دفاتر فنی مهندسی دارد. بخشی از وظایف دفاتر فنی مهندسی همین‌پایش ها است که استحکام سازه‌ها را چک و کنترل می‌کنند و گزارش‌هایی که به دستشان می‌رسد را مورد کنترل قرار می‌دهند و ارزیابی می‌شود و هرکجا نیاز به اصلاحات باشد طبق بودجه‌ای که برایش پیش‌بینی شده اقدام خواهد شد.