سه‌شنبه 17 مهر 1403

تصادف در جاده‌های زنجان چهار کشته برجا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف در جاده‌های زنجان چهار کشته برجا گذاشت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اثر وقوع 2 فقره تصادف رانندگی در 2 مسیر ارتباطی این استان چهار نفر جان باختند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه نخست حوالی ساعت 13:30 روز جمعه در کیلومتر 75 باند شمالی آزاد راه زنجان - قزوین و بین 2 دستگاه خودروی اتوبوس مسافری و سواری سمند، اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: اتوبوس با پنج سرنشین از مبداء تهران به مقصد اردبیل درحال تردد بود که راننده آن به علت عدم رعایت حق تقدم با یک دستگاه خودروی سواری سمند برخورد کرد.

عظیمی تصریح کرد: در این حادثه رانندگی پنج سرنشین خودروی سواری سمند مصدوم شدند که یکی از مصدومان پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به علت شدت صدمات و جراحات وارده فوت کرد.

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: حادثه رانندگی دوم نیز ساعت 50 دقیقه بامداد امروز / شنبه 31 خرداد ماه / در کیلومتر 15 جاده زنجان - بیجار و برخورد سه دستگاه سواری پژو 405 رخ داد.

عظیمی افزود: راننده خودروی پژو 405 به علت عدم رعایت فاصله عرضی در حین سبقت به صورت شاخ به شاخ با این خودروی سواری برخورد کرد و حادثه خونینی را رقم زد.

وی اظهار داشت: راننده خودروی سواری مقصر در وقوع این حادثه و یکی دیگر از این خودروها که 2 جوان 26 سال بودند در صحنه تصادف جان باختند و یکی از سرنشینان خودروی غیرمقصر نیز که زنی 57 ساله بود پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به کام مرگ فرو رفت.

عظیمی تصریح کرد: راننده و سرنشینان دیگر خودروی سواری پژو 405 از این حادثه رانندگی که بر اثر بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاد جان سالم بدر بردند.

برابر آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان، تعداد فوتی‌های ناشی از وقوع تصادف‌های رانندگی در سطح جاده‌های استان زنجان طی 2 ماه اخیر (فروردین هشت نفر و اردیبهشت 10 نفر) 18 نفر بودند.

270 نفر در سال 97 و 258 نفر نیز در سال 98 بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*