دوشنبه 23 مهر 1403

تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان چابهار با اعتباری افزون‌بر 10 میلیارد ریال در حال اجراست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان چابهار با اعتباری افزون‌بر 10 میلیارد ریال در حال اجراست

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان با اعتباری افزونبر 10 میلیارد ریال در حال اجراست.

رحمدل بامری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تصفیه خانه فاضلاب شهری یکی از ضروریات توسعه شهری چابهار است چون مقوله آب در کشور دارای اهمیت بسیار بالا و استفاده از پساب فاضلاب نیز از موضوعات مهم در مدیریت منابع آب بوده که همین موضوع توجه به تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان چابهار را دو چندان می‌کند.

وی افزود: این تصفیه خانه با همت و تلاش بخش خصوصی در حال اجرا و قابلیت تصفیه روزانه 2 هزار متر مکعب آب را داراست.

فرماندار چابهار بیان کرد: این تصفیه خانه دارای قرارداد پنج ساله با مجموعه بیمارستان است و می‌تواند بصورت مستقیم طی یکسال آینده برای 150 نفر شغل ایجاد کند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و کمبود آب در منطقه می‌توان با امکان سنجی مناسب از این ظرفیت برای جبران کم آبی استفاده کرد و این پروژه علاوه‌بر اینکه یک بخشی از سلامت جامعه را کنترل میکند، با هدایت پساب‌ها می‌توانیم به بهداشت عمومی جامعه کمک و جلوی بسیاری از بیماری‌ها را گرفت.

بامری ادامه داد: تمامی وسائل و ابزار استفاده شده در این تصفیه خانه بومی و تولید داخل است و همچنین از آب تصفیه شده جهت مصارف کشاورزی و از بازیافت آن به عنوان کود برای درختان و فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی از سایر مجموعه‌های شهرستان چابهار خواست از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

*س_برچسب‌ها_س*