پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تصمیم انقلابی شورای شهر تهران درباره حمل و نقل اعلام می‌شود / ترافیک تهران کشنده شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تصمیم انقلابی شورای شهر تهران درباره حمل و نقل اعلام می‌شود / ترافیک تهران کشنده شد

ایسنا نوشت: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ترافیک شهر تهران کشنده شده است از تصمیم انقلابی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حمل و نقل عمومی خبر داد.

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ترافیک سنگین صبح تهران در پی بارش باران، گفت: متروی تهران کار خود را انجام می‌دهد و بارش باران تاثیری در کار آن ندارد، اما در مورد اتوبوس بارش این تاثیر را می‌گذارد به شکلی که وقتی در شهر کمی بارش داریم رانندگی‌ها به هم می‌ریزد، ترافیک سنگین تشکیل می‌شود و برخی معابر قفل می‌شوند. اتوبوس‌هایی که در مسیرهای ویژه تردد می‌کنند کار خود را انجام می‌دهند اما سایر اتوبوس‌ها در میان ترافیک گیر می‌کنند و طبیعتا دیرتر به مقصد می‌رسند.

وی افزود: روز گذشته هشدارهای لازم به شهرداران مناطق داده شد تا اگر بارش برف داشتیم آمادگی لازم وجود داشته باشد و اگر باران بود لایروبی‌ها و اقدامات لازم انجام شود که خوشبختانه همه این کارها انجام شده است.

چمران ادامه داد: وقتی بارش باران داریم نحوه رانندگی‌ها تغییر می‌کند و البته طبیعی است که با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: ترافیک تهران کشنده شده، لذا در بودجه شهرداری تهران امروز تصمیمی انقلابی را در رابطه با حمل و نقل و ترافیک اتخاذ خواهیم کرد. برای سال جاری پیش پرداخت 600 اتوبوس واریز شده اما حدود 150 اتوبوس دریافت کرده‌ایم. یکی از کارخانه‌ها در روزهای گذشته اعلام کرده بود که تا نوروز 40 دستگاه آماده را می‌تواند تحویل دهد که فردای آن روز جلسه‌ای برگزار شد و مقرر شد علاوه بر این 40 دستگاه 2000 دستگاه به جز سهمی که وزارت کشور می‌دهد خریداری کنیم. امروز نیز در صحن علنی شورا تصمیم انقلابی خود در مورد حمل و نقل عمومی را اعلام می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تغییر زمان آنها توسط پلیس راهور، گفت: ممکن است پلیس به دلایل مختلفی از جمله روان کردن ترافیک در زمان چراغ‌های راهنمایی رانندگی دخالت کند که البته پیشنهاد ما این است که این دخالت‌ها انجام نشود ولی پلیس این حق را دارد. چراغ‌های راهنمایی و رانندگی بر اساس برنامه کامپیوتری به صورت هوشمند تنظیم می‌شود و در شرایط خاص پلیس در زمان آنها دخالت می‌کند.

وی درباره ادغام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز گفت: این موضوع را خواندم که چنین بحثی وجود ندارد. موضوع انحلال مطرح شده بود که چنین چیزی وجود ندارد. وجود این شرکت ضروری است اما شاید نیاز باشد وضع فعلی آن تغییر کند که باید در صحن شورا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید:

271 35

کد خبر 1725921
تصمیم انقلابی شورای شهر تهران درباره حمل و نقل اعلام می‌شود / ترافیک تهران کشنده شد 2