چهارشنبه 11 مهر 1403

تصمیم تداوم دامنه نوسان یک درصدی بازار سرمایه منطقی بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تصمیم تداوم دامنه نوسان یک درصدی بازار سرمایه منطقی بود

محمد علی احمدزاده اصل کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به سبب شرایط نیاز به تعطیلی بازار نبود و در کل تعطیلی به نفع بازار سرمایه و اقتصاد کشور نیست، اما در عین حال در شرایط خاص سازمان بورس می‌تواند برای تعطیلی بازار‌ها تصمیم گیرد. این کارشناس ارشد بازار سرمایه می‌گوید: بنابر این در حال حاضر با توجه به شرایط تصمیم تداوم دامنه نوسان یک درصدی صحیح و منطقی بوده است. احمدزاده اصل همچنین اظهار کرد: ما انتظار داریم هوشمندانه رفتار شود و بر اساس شرایط و کار کارشناسی دامنه نوسان به سمت فروش محدود و به سمت خرید تقویت شود و در عین حال حمایت نسبی هم از بازار صورت گیرد به طوری که هیچگونه ابزار نوسان‌گیری برای سودجویان و... فراهم نشود.

گفتنی است، بنابر اعلام سازمان بورس، دامنه نوسان همه نماد‌های سهام، حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس امروز در محدوده مثبت و منفی یک درصد حفظ خواهد شد.

در ادامه هم جواد عشقی‌نژاد کارشناس بازار سرمایه هم، اقدام سازمان بورس مبنی بر تثبیت دامنه نوسان در شرایط فعلی را کاملا درست ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط ژئوپلتیک و دفاع از کشور، بازارسرمایه به عنوان بخشی از ساختار اقتصاد ایران می‌بایست هم‌راستا با تصمیمات کلان کشور عمل کند.

محمود گودرزی، مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران هم در گفت و گو با پایگاه خبری سازمان بورس تاکید کرد: حفظ دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد، میزان القای هیجانات به بازار سهام را به حداقل می‌رساند. برای گذر از شرایط موجود و ریسک‌های سیستماتیک، بهترین گزینه همین اقدام بود.