شنبه 15 اردیبهشت 1403

تصویب طرح ضدایرانی «قانون مهسا» درسنای آمریکا

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تصویب طرح ضدایرانی «قانون مهسا» درسنای آمریکا

مجلس سنای آمریکا طرح ضدایرانی «قانون مهسا» را به تصویب رساند. مجلس سنای آمریکا طرح ضدایرانی «قانون مهسا» را به تصویب رساند. این طرح دولت آمریکا را ملزم به اعمال تحریم علیه مقامات ارشد ایران به بهانه‌های حقوق بشری می‌کند.

مجلس سنای آمریکا طرح ضدایرانی «قانون مهسا» را به تصویب رساند.

این طرح دولت آمریکا را ملزم به اعمال تحریم علیه مقامات ارشد ایران به بهانه‌های حقوق بشری می‌کند.

جلس سنای ایالات متحده عصر سه‌شنبه 23 آوریل بسته کمکی امنیتی که شامل «قانون مهسا» و «قانون کشتیرانی» می‌شود را تصویب کرد. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در پی این تصمیم سنا اعلام کرد که روز چهارشنبه این بسته را امضا و به قانون تبدیل می‌کند.

این بسته که شامل کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان است و «قانون مهسا» و «قانون کشتیرانی» هم در آن گنجانده شده، با 79 رای موافق در برابر 18 رای مخالف در سنای آمریکا به تصویب رسید.

جو بایدن در پی تصویب این بسته کمکی امنیتی در مجلس سنا در پیامی این اقدام فراجناحی کنگره را «نقطه عطف حساس برای تقویت امنیت ملی آمریکا» خواند و گفت: «این لایحه را فردا به محض این که به میز من برسد، امضا و به قانون تبدیل می‌کنم.»/ یورونیوز

این طرح نخستین بار از سوی «جیم بنکس»، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حدود 9 ماه پیش ارائه شده بود و از آن زمان در مجلس نمایندگان آمریکا مورد بحث و چانه زنی قرار داشت.

تصویب این طرح حکایت از دامنه‌دار بودن سیاست خصمانه واشنگتن مقابل ایران است. سیاستی که با وجود برخی جهت‌گیری‌های مقطعی، اما همواره در طول بیش از چهار دهه گذشته به صورت ثابت و یکنواختی علیه ایران اتخاذ شده است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

تصویب طرح ضدایرانی «قانون مهسا» درسنای آمریکا 2