سه‌شنبه 24 مهر 1403

تصویب 33 طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصویب 33 طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران

تهران - ایرنا - جلسه کمیته پژوهشی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی ایران از میان 53 طرح تحقیقاتی مورد بررسی با موضوع کرونا، 33 طرح را تصویب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در هشتمین جلسه بررسی طرح های تحقیقاتی با موضوع ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران، 53 طرح تحقیقاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از این میان، 33 طرح توسط کمیته تصویب شد.

در این زمینه، عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این جلسه گفت: جلسه بررسی طرح های تحقیقاتی با موضوع ویروس کرونا در قالب طرح های رنک (Rank) اما با نگاهی ویژه برگزار شود.

وی با تاکید بر این که به رغم تسریع روند ارزیابی طرح‌های مرتبط با کرونا ویروس، بررسی و تصویب طرح‌ها با رعایت دقیق ضوابط کیفی انجام می شود، افزود: به دلیل تعهد و تلاش مضاعفی که محققان دانشگاه در شرایط حساس فعلی دارند، مطمئنا در مدتی کوتاه شاهد به ثمر نشستن این طرح‌ها با حداقل هزینه‌ها خواهیم بود که کمک قابل توجهی به شناسایی ابعاد مختلف کروناویروس جدید و اپیدمی اخیر و مهار آن خواهد کرد. بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ادامه، پروپوزال‌های طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با کرونا ویروس (کووید 19) که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه شده‌اند، به ترتیب مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تعداد طرح های بررسی شده، 53 طرح و تعداد طرح های مورد تصویب 33 طرح است. 12 طرح غیر مصوب و 6 طرح مصوب مشروط و 2 طرح عودت داده شد.

*س_برچسب‌ها_س*