یک‌شنبه 10 تیر 1403

تعداد متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن / الحاق 48 هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تعداد متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن / الحاق 48 هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب قانون جهش تولید مسکن بیش از 48 هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است گفت: تاکنون بیش از 48 هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است.

مالکی با بیان اینکه بیش از 123 هزار متقاضی در استان های غربی کشور در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، توضیح داد: از این تعداد 100 هزار متقاضی واجد 3 شرط هستند و 36 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمارها نشان می‌دهد که ما از گذشته عقب‌ماندگی زیادی در بخش مسکن داشته‌ایم و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کند گفت: با تامین زمین و الحاق آن به شهرهای جدید توانسته ایم بخش زیادی از تولیدات پروژه های نهضت ملی مسکن را پاسخ دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در 3 سال گذشته 153 هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن تحصیل شد که از این میزان 110 هزار هکتار برای مسکن مطالعه شد گفت: همچنین از این میزان اراضی مطالعه شده 31 هزار هکتار توسط کارگروه‌های کارشناسی مورد مخالفت قرار گرفت و 48 هزار هکتار برای ساخت مسکن قطعی شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: 18 هزار هکتار از اراضی نیز در حال حاضر در حال بررسی است.

مالکی ادامه داد: در 3 سال گذشته 153 هزار هکتار زمین در نقاط مختلف کشور شناسایی شد که 300 درصد نسبت به دوره 10 ساله قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عزم دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی رفع مشکلات مردم در بخش مسکن است، گفت: مکان‌یابی و شناسایی و بررسی احداث شهرک‌های مسکونی جدید با مشارکت 50 مشاور شهرسازی خبره انجام شده است و راهکار دولت سیزدهم برای رفع بخشی از مشکلات مردم در بخش مسکن، شهرک‌سازی است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.