سه‌شنبه 17 مهر 1403

تعداد پایگاه‌های اورژانس به 3300 رسیده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعداد پایگاه‌های اورژانس به 3300 رسیده است

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور گفت: پایگاه‌های اورژانس کشور از 1900 به 3300 پایگاه و تعداد آمبولانس‌ها به 5700 آمبولانس رسیده و 330 دستگاه موتورلانس نیز داریم و اکنون 45 بالگرد در حال فعالیت در اورژانس هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که به مناسبت فرارسیدن 26 شهریور روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی و به صورت ویدیو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در سال‌های اخیر سرعت خدمت رسانی اورژانس به بیماران و مصدومان بالاتر رفته است. کارهای استقرار بالگرد اورژانس در استان خراسان شمالی نیز انجام شده و چهل و ششمین پایگاه بالگرد اورژانس خواهد بود و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تربیت نیروی انسانی از تیم‌های عملیات ویژه تا تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه نیز انجام شده است. برای نخستین بار در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در رشته فوریت‌های پزشکی از تکنسین‌های خانم پذیرش شد.

کولیوند گفت: در سطح مدارس با وزارت آموزش و پرورش قرار گذاشتیم که کلاس درسی برای فوریت‌های پزشکی و خود امداد و دیگر امدادی داشته باشیم. برای حوادث چهارشنبه آخر سال نیز اقداماتی در سال‌های گذشته انجام شد که بسیار موفق بود. ارتقای مهارت‌های تخصصی همکاران اورژانس در سال‌های اخیر افزایش یافته و منجر به افزایش کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شده است. حضور پرسرعت در حوادث و بلایا یکی از مزیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی است که در حال حاضر مردم در این زمینه رضایت مندی دارند.

وی اظهار کرد: خدماتی که در دوران شیوع ویروس کرونا ارائه می‌شود نیز وصف ناشدنی است. بسیاری از همکاران اورژانس در این دوران دچار بیماری کرونا شده‌اند. روحیه داوطلبی و جهادی در این ایام به خصوص در سازمان اورژانس کشور شکل گرفت که برگرفته از روحیه ایثار و شهادت و از جان گذشتگی است که در همه کادر اورژانس کشور وجود دارد و با جان فشانی به خدمت رسانی مشغول هستند. برای سال آینده نیز برنامه‌هایی داریم که از جمله آن می‌توان به تکمیل اورژانس ریلی اشاره کرد.

ادامه دارد...

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*