چهارشنبه 18 مهر 1403

تعویق المپیک 2 میلیارد دلار هزینه روی دست ژاپن گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعویق المپیک 2 میلیارد دلار هزینه روی دست ژاپن گذاشت

تهران - ایرنا - کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو تخمین زده است هزینه های اضافی مربوط به تعویق این بازی ها به حدود 200 میلیارد ین یا حدود 2 میلیارد دلار برسد.

به گزارش ایرنا از کیودو، برآورد هزینه اولیه این بازی ها، به استثنای صندوق ذخیره، حدود 13 میلیارد دلار بود که اکنون این رقم به حدود 15 میلیارد دلار رسیده است.

از آنجایی که این بازی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد، بودجه اضافی برای تمدید قراردادهای مکان های برگزاری رویدادها و هزینه های مربوط به نیروی کار و سایر اقلام مورد نیاز خواهد بود.

منابع می گویند اقدامات ضد ویروس کرونا که توسط هیات کارشناسی دولت در نظر گرفته شده اند، در این هزینه های اضافی لحاظ نشده اند.

کمیته برگزاری این بازی ها از پیش با ساده سازی برنامه ها، هزینه بازی ها را حدود 288 میلیون دلار کاهش داده بود.

این کمیته می گوید امیدوار است پس از گفت و گو با دولت مرکزی و توکیو در مورد چگونگی تقسیم این هزینه اضافی، بتواند تا پایان سال جاری کل هزینه ها را اعلام کند.

با تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از 23 جولای تا 8 آگوست 2021، (اول تا 17 خرداد ماه 1400) و پارالمپیک نیز از 24 آگوست تا پنجم سپتامبر 2021 (دوم تا چهاردهم شهریورماه 1400) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری رسمی کیودو نیوز *س_برچسب‌ها_س*