سه‌شنبه 10 مهر 1403

تعویق بازی‌های جهانی ورزش‌های ویلچری به دلیل بیماری کرونا

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تعویق بازی‌های جهانی ورزش‌های ویلچری به دلیل بیماری کرونا

بازی‌های جهانی ورزش‌های با ویلچری به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های فدراسیون جهانی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو (IWAS)، بازی‌های جهانی را به دلیل نگرانی در مورد ویروس کرونا تا ماه آوریل به تعویق انداخته است.

بازی‌های جهانی IWAS قرار بود از 22 تا 28 فوریه در ناخون راچاسیما تایلند برگزار شود.

فدراسیون جهانی می‌گوید که آن‌ها با کمیته برگزاری مسابقات درباره نگرانی‌های موجود در مورد شیوع ویروس کرونا گفتگو کرده اند.

پس از کسب نظرخواهی از کشور‌ها و تیم‌های شرکت کننده، تصمیم مشترکی برای تعویق بازی‌های جهانی IWAS گرفته شد. این رویداد به تاریخ 2 تا 9 آوریل موکول شده است. این تاریخ مصادف است با مسابقات قهرمانی شمشیربازی با ویلچر قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی زیر 17 سال و زیر 23 سال که قرار بود بخشی از این بازی‌ها نیز باشند.

رودی ون دن ابیبل، رئیس IWAS گفت: "ما قطعا بسیار ناراحت هستیم که مجبوریم مسابقات خود را به تعویق بیندازیم. با این وجود، ما باید کشور‌هایی را که نگرانی‌های به حقی درباره سلامتی ورزشکاران خود دارند، درک کنیم."

بازی‌های جهانی IWAS 2020 قرار است در 11 رشته ورزشی برگزار شود.

شیوع ویروس کرونا از چین سرچشمه گرفته که موجب مرگ 722 نفر شده است. گزارش شده است که 32 نفر نیز در تایلند به ویروس کرونا آلوده شده اند.

ورزش‌هایی که مسابقات آن‌ها تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند شامل بوکس، فوتبال، کشتی، بسکتبال، تنیس، هاکی، بدمینتون، شیرجه، سوارکاری، گلف و بیاتلون است.

مسابقات جهانی سرپوشیده دو و میدانی که قرار بود ابتدا در ماه مارس در نانجینگ برگزار شود، برجسته‌ترین رویداد ورزشی است که به دلیل ویروس تاکنون به تعویق افتاده است. این مسابقات به یک سال دیگر، مارس 2021، موکول شد.

بیشتر بخوانید: چالش کرونا به لیگ قهرمانان آسیا رسید

انتهای پیام /