یک‌شنبه 1 مهر 1403

تعویق بررسی نحوه نگهداشت مسیل ها به دلیل ابتلای معاون شهردار به کرونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تعویق بررسی نحوه نگهداشت مسیل ها به دلیل ابتلای معاون شهردار به کرونا

به دلیل ابتلای معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به کرونا بررسی درخواست نحوه نگداشت مسیل ها به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا، امروز و براساس دستور جلسه شورای شهر قرار بود گزارشی از سوی معاون فنی و عمرانی شهردای تهران در مورد ایجاد رویه در مدیریت آب های سطحی و برقراری هزینه کرد به صورت جاری در ارتباط به پروژه های توسعه نگهداشت مدیریت آبهای سطحی ارایه شود اما به دلیل ابتلای معاون مذکور این موضوع به تعویق افتاد. در ابتدا محسن هاشمی با بیان اینکه معاون فنی شهرداری به کرونا مبتلا شده و با توجه به حساسیت موضوع و بارندگی های اخیر، وی معاونش را برای قرائت گزارش به شورا فرستاده است گفت: اما اعضای شورا باید تصمیم بگیرند که معاون مربوطه میتواند به جای معاون شهردار گزارش را قرائت کند یا نه؟

در ادامه محمد سالاری با تاکید بر اینکه لازم است معاون شهردار گزارش را قرائت کند گفت: باتوجه به موضوع گزارش باید خودمعاون مربوطه در صحن حاضر باشد و از این پیشنهادی که دادند دفاع کند.

اما مجید فراهانی در مخالف با این نظرات گفت: ما در تهران بیش از 500 کیلومتر معابر سیلابی و کانال جمع اوری آبهای سطحی داریم که هیچ مجموعه ای در شهرداری متولی آن نیست. وی با بیان اینکه براساس مصوبه خودمان در برنامه سوم توسعه معاونت عمرانی و شرکت خاکریز اب مدیریت مسیل ها را برعهده دارند گفت: این درحالی است که شرکت خاکریز آب، تنها به حفر و ایجاد کانالها نظارت داشته و برای نگهداشت آن اختیاری ندراد و از آنجایی که بودجه هایشان پیمانکاری است در مورد نگهداشت، منابع لازم برای نیروی انسانی میخواهند و باید اعتبارات جاری برای آنها در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله شان پرداخت به نیروی انسانی است چراکه اجازه پرداخت جاری ندارند گفت: برهمین اساس برای حل این مشکلشان؛ نامه رسمی نوشتند و اجازه می خواهند برای نگهداشت 530 کیلومتر به صورت جاری از بودجه استفاده کنند اما حالا معاون مربوطه بیمار شده و نمیتواند از این نامه دفاع کند و می بینید که الان بارندگی شروع شده و نباید نیروهای شهرداری در تحریم بیش از حد باشند و تنها دغدغه شان جور کردن پول برای پرداخت باشد.

در ادامه افشین حبیب زاده نیر گفت: معاون مربوطه روزهای اخر کرونا را می گذراند و اجازه دهیم که هفته اینده معاون مربوطه بیاید و خیلی هم دیر نمی شود.

به گزارش ایسنا، هاشمی نیز با پذیرش نظر اعضا درمورد مسکوت ماندن بررسی این نامه تا زمان بهبودی معاون فنی و عمرانی گفت: پس مراقب باشید سیل در این هفته، نبردتان تا کرونای صفا صبوری تمام شود.

انتهای پیام