جمعه 10 فروردین 1403

تفاهم‌نامه احداث بزرگراه تبریز - شبستر امضا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تفاهم‌نامه احداث بزرگراه تبریز - شبستر امضا شد

تبریز - ایرنا - تفاهم نامه احداث بزرگراه 42 کیلومتری تبریز - شبستر امروز پنجشنبه امروز به امضاء استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر رسید.

به گزارش ایرنا، با اجرای این طرح زیرساختی و عمرانی، طی مسیر تبریز تا شبستر حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید.

این اولین تجربه جاده سازی در ایران خواهد بود که توسط خیران در مدت 36 ماه اجرا خواهد شد.

هزینه کامل ساخت این بزرگراه با احتساب هزینه های جانبی، تعدیل دوره ساخت، هزینه های مطالعات و تملک اراضی مسیر 3800 میلیارد ریال برآورد شده است.

ارتقای سطح سرویس جاده تبریز - صوفیان، احیای بخشی از جاده ابریشم، کاهش هزینه ها، کاهش حجم ترافیک صوفیان، ارتقای ایمنی محور و کاهش ترافیک خروجی شهر تبریز به سمت صوفیان از جمله توجیه های فنی این طرح است.

این تفاهم نامه به منظور تأمین مالی برای احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال پروژه بزرگراه شبستر - تبریز و تأسیسات جانبی آن شامل ساختمان‌ها و ایستگاه‌های اخذ عوارض، پلیس‌راه، اورژانس و راهدارخانه امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، 100 درصد منابع مالی مورد نیاز برای اجرای کل این طرح در چهار خط عبوری، توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر تأمین خواهد شد و مطالعات مهندسی و کنترل کیفی خدمات جنبی باید به تصویب اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برسد.

سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر فاصله صوفیان تا شبستر، 55 کیلومتر است که با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش ترافیک و زمان سفر، فاصله 2 شهرستان تبریز و شبستر به 40 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

*س_برچسب‌ها_س*