شنبه 26 خرداد 1403

تفرش زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر را ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تفرش زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر را ندارد

بیاتی با تأکید بر اینکه توقع است مدیران استان مرکزی و شهرستانی برنامه جدی برای جذب سرمایه‌گذاری داشته باشند گفت: تفرش شهر قدیمی با مفاخر بزرگ است و می‌تواند مقصد گردشگری خوبی برای کشور و استان مرکزی باشد اما زیرساخت‌های لازم را ندارد و سرمایه‌گذار در فرایندها گرفتار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان در اراک گفت: امروز دولت، مجلس و دستگاه قضایی همه با هم در میدان خدمت‌گزاری به مردم قرار دارند.

بیاتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شاخص‌های خدمت به مردم را بیان فرمودند که باید موردتوجه جدی قرار گیرد اظهار کرد: همه باید کمک دهند تا شرایطی که به واسطه جراحی اقتصادی در کشور ایجاد شده، به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: همه بدانند شهدا بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند و باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر تحقق سیره شهدا، شبانه روزی تلاش کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم پاسخگوی خون مطهر شهدا باشیم باید خوب فکر و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از شرایط بحرانی هم عبور کنیم.

بیاتی افزود: هر دستگاهی از استان که برای مسایل خود نیاز به پیگیری از وزارتخانه‌ها داشته باشند، از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان مرکزی مدیر شهر اراک نیستند و باید همه شهرستان‌ها را ببینند و برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که سفرهای شهرستانی منظم داشته باشند اظهار کرد: سفرهای شهرستانی مدیران نباید صرف یک ماموریت باشد بلکه باید با برنامه و برای رفع مشکلات باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام نیازمندی‌های شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان شناسایی شده و به سند تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع همه مشکلات با اراده و برنامه قابل حل است ولی متاسفانه امروز اراده‌ای در ادارات استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار نیست و این مهم در حد شعار است ادامه داد: کارمندان نه تنها جذب سرمایه‌گذار نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران می‌گذارند که توجه به این معضل امری جدی است.

بیاتی با تاکید بر اینکه توقع است مدیران استان مرکزی و شهرستانی برنامه جدی برای جذب سرمایه‌گذاری داشته باشند گفت: تفرش شهر قدیمی با مفاخر بزرگ است و می‌تواند مقصد گردشگری خوبی برای کشور و استان مرکزی باشد اما زیرساخت‌های لازم را ندارد و سرمایه‌گذار در فرایندها گرفتار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه تفرش توسط وزیر علوم به عنوان دانشگاه مستقل اعلام شده که این دانشگاه می‌تواند برای کشور و استان مفید باشد خاطرنشان کرد: 200 هکتار از زمین این دانشگاه به پارک علم و فناوری اختصاص یافته و 200 هکتار برای شهرک گلخانه‌ای که نیاز است تلاش شود تا این مجموع‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام /