شنبه 7 مهر 1403

تقلای ترامپ بر ای ایجاد تردید در نتیجه انتخابات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقلای ترامپ بر ای ایجاد تردید در نتیجه انتخابات

تهران - ایرنا - تنها یک هفته به زمان برگزاری انتخابات زمان باقی است و دونالد ترامپ خود را در معرض شکستی قریب الوقوع می بیند، نامزد حزب جمهوریخواه اکنون درحالی درخواست خود از دادگاه استیناف درباره نظارت بر دفاتر و حوزه های اقماری انتخابات را رد شده می بیند که به دنبال ایجاد تردید در سلامت این انتخابات است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ترامپ دقایقی پیش در حساب توئیتر شخصی خود با واکنش به اعلام این خبر و با نقل قول مستقیمی از یک خبر نوشت: دادگاه استیناف در ایالت پنسیلوانیا درخواست دولت ترامپ مبنی بر نظارت بر دفاتر اقماری انتخابات را رد کرد.

ترامپ در ادامه خطاب به شبکه خبری راست افراطی طرفدار وی موسوم به «او. ای. ان. ان» (OANN) نوشت: این موضوع بسیاری دهشتناک است، ما تنها به دنبال شمارش عادلانه آرا هستیم، این موضوع می تواند به موارد بسیاری بدی منتهی شود.

رئیس جمهوری آمریکا درحالی این پیام ضمنی خدشه دار شدن نتایج آرا در آمریکا را دقایقی پیش توئیت کرد که چندی پیش تارنمای خبری آمریکایی «قانون» (Law.com) نوشته بود بنابر تصمیم قاضی در ایالت فیلادلفیا آمریکا نظارت بر شمارش حوزه های رای گیری تا پیش از زمان شمارش رسمی آرا در آمریکا بنابر قانون ممنوع است.

«گری گلازر» (Gary Glazer) اعلام کرد که افراد مرتبط به ستاد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری حق نظارت بر حوزه های رای گیری تا روز پیش از برگزاری انتخابات را ندارند.

ترامپ درحالی در صورت باخت در انتخابات زمینه سازی می کند که بنابر گزارش نشریه گاردین تاکنون بیش از شصت میلیون آمریکایی در رای گیری پیش از موعد آرا خود را به صندوق ها انداخته اند امری که به نوشته گاردین یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

رای گیری که رای دهندگان آمریکایی حتی پیش از برگزاری مناظره دونامزد ریاست جمهوری آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، تصمیم خود را گرفته بودند، تا پیش از برگزاری آخرین مناظره بین ترامپ و بایدن، 48 میلیون و 700هزار آمریکایی از طریق پست و یا ایستادن در صف های طولانی آرای خود را به صندوق ها انداخته بودند.

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان‌ماه) است، اما به دلیل شیوع کرونا، رای‌گیری پستی و حضوری زودهنگام در بسیاری از ایالت‌ها از چند هفته و چند روز پیش آغاز شده است.

**1302**

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*