شنبه 15 اردیبهشت 1403

تقلای نمایندگان والیبال گلستان در لیگ برتر برای رسیدن به صدر جدول

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقلای نمایندگان والیبال گلستان در لیگ برتر برای رسیدن به صدر جدول

گرگان - ایرنا - شهرداری گنبد و پاس گرگان 2 نماینده گلستان در لیگ برتر والیبال امیدوارند با رفع مشکلات فنی و تاکتیکی و تزریق روحیه خودباوری در بازیکنان، به رقبای متمول خود در رده‌های بالای جدول رده‌بندی نزدیک‌تر شده و در مرحله نخست لیگ در جمع هشت تیم بالایی جدول قرار بگیرند.

در هفته هفدهم لیگ برتر والیبال، تیم شهرداری گنبد امروز چهارشنبه در ارومیه به مصاف آذرباتری این شهر می رود و پاس گرگان با سفر به سیرجان در فلات مرکزی کشور در اندیشه تکرار پیروزی برابر این تیم همانند دور رفت است.

2 همبازی قدیمی والیبال گنبد در هفته هفدهم لیگ برتر والیبال تحت عنوان مربی تیم های شهرداری گنبد و آذرباتری ارومیه با هم تقابل خواهند داشت.

عبدالرحمن رئوفی و یاران جوانش در خانه میزبان شهرداری گنبد هستند و تلاش می‌کنند نوار ناکامی این تیم را پاره کنند.

آذر باتری از ابتدای لیگ تاکنون فقط سه برد به دست آورده است که یک برد آن در پنج بازی اخیر و با سرمربیگری رئوفی بوده است.

عظیم جزیده و یارانش امروز برای جبران شکست خانگی هفته قبل خود تلاش مضاعفی در برابر جوانان جویای نام آذرباتری از خود نشان خواهند داد تا بتوانند هفتمین برد فصل خود را کسب کنند.

شهرداری گنبد پس از آنکه یونس قلیچ نیازی و میکاییل تاجر را از دست داد روند کیفی بازیهایش تغییر کرد و با وجود تزریق یک لیبروی جدید در این تیم هماهنگی لازم بین بازیکنان حاصل نشده و در صورت بهبود روند توپ‌گیری در انتهای زمین و استفاده از تیم های برگشتی یقینا در برابر آذر باتری ارومیه روز سختی نخواهند داشت.

با وجود از دست دادن بازیکنان تاثیرگذار شهرداری گنبدکاوس این تیم برای قرار گرفتن در نیمه بالای جدول کار سختی ندارد و تجربه بالای کادر فنی می تواند راهگشای این تیم در ادامه مسیر باشد.

شهرداری گنبد اگر نتواند در این دیدار به برتری برسد با سقوط چند پله ای همسایه آذر باتری در قعر جدول خواهدشد.

البته بخشی از کارشناسان والیبال نتایج اخیر شهرداری گنبد را به مسایل روحی و روانی این تیم گره زده اند و بر این اعتقادند با حل دغدغه های روحی این تیم از نظر فنی کیفیت قابل قبولی دارد.

برقرار کردن فضای آرام در حاشیه تیم که بخشی از وظیفه مدیریت باشگاه به شمار می رود در کنار تامین نیازهای وعده داده شده به کادر فنی و بازیکنان، از دیگر عواملی است که باعث می شود بازیکنان و کادر فنی فقط بر روی مسایل فنی متمرکز شوند و بدون توجه به فاصله های مالی و امکاناتی به پیروزی و موفقیت در لیگ فکر کنند.

از سوی دیگر پاس گرگان دیگر نماینده استان امروز به مصاف فولاد سیرجان ایرانیان می رود.

همسایه پایینی پاس گرگان در جدول مسابقات با برد در این دیدار خانگی می تواند به رده هشتم جدول برسد.

پاس گرگان اگر بتواند در بازی امروز از ظرفیت بالای توپ گیری بازیکنانش استفاده کند، برای برد در این دیدار کار سختی پیش رو ندارد.

بازیکنان پاس گرگان برای کسب هشتمین برد خود مسیر همواری پیش رو دارند. آنالیز بازی های قبلی پاس گرگان نشان می دهد که وضع توپ گیری بازیکنان این تیم همتراز با تیم های بالای جدول است و به طور متوسط در هر دست 5 تا 6 توپ برگشتی را در اختیار پاسور قرار می دهند.

اما آنچه کادر فنی پاس گرگان را برای این دیدار نگران می کند، سرویس بازیکنان گرگانی است که با گذشت هفده هفته از لیگ همچنان به سطح مطلوب لیگ برتری نرسیده است البته کادر فنی تیم پاس گرگان باید برای برطرف کردن ضعف ها در دفاع روی تور هم چاره‌اندیشی کنند تا مقابل بلندقامتان سرعتی زن نماینده سیرجان در امان بمانند.

شهرداری گنبد تا هفته شانزدهم این رقابت ها با کسب 6 برد و تحمل 10 شکست و کسب 20 امیتاز در رتبه یازدهم لیگ برتر والیبال قرار دارد و پاس گرگان هم با کسب هفت برد، تحمل 9 شکست و کسب 22 امتیاز رتبه هشتم جدول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، گر چه برخی تیم های لیگ برتری به دلیل صرف هزینه های فراوان برای جذب ملی پوشان و بازیکنان باتجربه، دست نیافتنی بوده و تصور رقابت با آن ها برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی، برای تیم های گلستانی دشوار است اما ورزش حرفه ای پیش‌شرط‌هایی دارد که موفقیت در آن لزوما به تعداد ملی پوشان و یا رقم هزینه شده برای تیم محدود نمی‌شود.

تیم های گلستانی حاضر درلیگ برتر والیبال نه آنقدر توان مالی دارند که ریخت و پاش کنند و نه آن قدر از لحاظ بودجه ضعیف هستند که ترکیب حداقلی را برای این سطح از رقابت ها آماده نکنند و در این شرایط، تیم های لیگ برتری گلستان تا هفته هفدهم لیگ برتر روند رو به جلو و امیدوارکننده ای داشتند.

در میان 14 تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادری ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردارند شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی 1989 عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

برچسب‌ها

تقلای نمایندگان والیبال گلستان در لیگ برتر برای رسیدن به صدر جدول 2