پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

تل‌آویو به دنبال خرید زمان است؟/ رمزگشایی از عملیات خرابکارانه اسرائیل در لبنان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تل‌آویو به دنبال خرید زمان است؟/ رمزگشایی از عملیات خرابکارانه اسرائیل در لبنان

به ادعای نیویورک پست، ساعاتی قبل از حمله روز سه‌شنبه، کابینه امنیتی اسرائیل اعلام کرد که یک شبه اهداف جنگ را به‌روزرسانی کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی از ناظران مدعی‌اند اسرائیل با انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی طی دو روز گذشته، برای حزب‌الله پیامی ارسال کرد. نشریه نیورک پست با انتشار تحلیلی مدعی شد در ابتدا و زمانی که ده‌ها نفر از اعضای حزب‌الله بعد از ظهر سه‌شنبه و چهارشنبه در پی انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی زخمی شدند، بسیاری از عملیات سایبری خرابکارانه گفتند. پس از آن ویدئوهایی به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و بسیاری از ویدئوها انفجارهای بیرونی را ضبط کردند که نشان می‌دهد اسرائیل خطوط ارتباطی اعضای حزب‌الله را رهگیری کرده است.

به نوشته نیویورک پست، پیش از حمله روز سه‌شنبه و چهارشنبه، اسرائیل بارها با توسل به عملیات‌های خرابکارانه و سایبری تلاش داشته و دارد تا حزب‌الله و سایر اعضای مقاومت را هدف قرار دهد. به ادعای ناظران، انفجارها را شاید بتوان در قاب سیگنال ادعایی اسرائیل به حزب‌الله قلمداد کرد؛ سیگنالی که حاوی این پیام ادعایی است: «حملات موشکی به شمال را متوقف کنید.» حملاتی که موجب شده تا بیش از 60 هزار نفر اسرائیلی آواره شوند. با این همه گروهی مدعی‌اند، در شطرنجی که اسرائیل امروز تلاش داشته تا صحنه‌اش را تغییر دهد، این حمله از سوی حزب‌الله بی‌پاسخ نمی‌ماند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که دهها نفر از اعضای حزب‌الله هدف قرار گرفته‌اند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پشت پرده حمله اسرائیل به لبنان / پلن حزب‌الله برای تل‌آویو چیست؟» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.