جمعه 31 فروردین 1403

تمام صندوق های بازنشستگی ورشکسته هستند / تصورات اشتباه باعث ناامیدی مردم می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تمام صندوق های بازنشستگی ورشکسته هستند / تصورات اشتباه باعث ناامیدی مردم می‌شود

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: تمام صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند و باید سن بازنشستگی در ایران اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ محمدحسن قدیرابیانه ظهر امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه گلستان که به همت روابط عمومی سپاه نینوا و سازمان بسیج رسانه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور چهار میلیون کارمند و چهار و نیم میلیون نفر بازنشسته داریم و اگر دولت ها به صندوق بازنشستگی کمک نکنند این صندوق‌ها نمی‌توانند حقوق بازنشستگان را بدهند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: چون دولت توان پرداخت پول بازنشستگان را نداشت مجبور به چاپ پول بدون پشتیبانی شدند و این مسئله باعث کاهش ارزش پول ملی شد.

قدیرابیانه متذکر شد: به ازای هر ایرانی 23 میلیون تومان و به ازای هر خانواده چهار نفره 90 میلیون تومان دولت بدهی دارد و به ازای هر ایرانی نیز در امسال 500 هزار تومان کسری بودجه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط عده‌ای درخواست افزایش حقوق را دارند و این به معنی چاپ پول بدون پشتیبانی بیشتر است.

این مقام مسئول افزود: دولت رئیسی به دنبال چاپ پول بدون پشتیبانی نیست و می خواهد از طریق فروش اموال مازاد نسبت به پرداخت پولی خود اقدام کنند.

قدیری ابیانه افزود: تمام صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند و باید سن بازنشستگی در ایران اصلاح شود. وی تاکید کرد: باید حقوق نجومی را در کشور قطع کنیم و دولت باید سالی 12 هزار میلیارد تومان سود مشارکت را بپردازد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حقوق های نجومی باید به حساب فقیرانی که مجبور هستند از سطل زباله غذای خود را تامین کنند تامین شود.

قدیری ابیانه افزود: تصورات غلط باعث می شود که شرایط توقع و انتظارات بیشتری از دولت داشته باشیم و این تصور اشتباه باعث ناامیدی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام /