جمعه 28 اردیبهشت 1403

تنها راهکار چین برای حل بحران اوکراین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تنها راهکار چین برای حل بحران اوکراین

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: مذاکره تنها راه حل مناسب برای حل بحران اوکراین است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: موضع چین در قبال بحران اوکراین ثابت و روشن است.

وبگاه وزارت خارجه چین گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این ارتباط گفت: ما از طرف های مربوطه می خواهیم تا حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند، از حمله به تاسیسات غیرنظامی خودداری کرده و از غیرنظامیان محافظت کنند.

خبر مرتبط درخواست مهم زلنسکی از کشورهای غربی / به روسیه درس می‌دهیم که...

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست در جبهه‌های متعددی «همبستگی» خود را نشان و در عین حال برنامه‌های مشترک تولید تسلیحات را افزایش دهند.

«مائو نینگ» در ادامه اضافه کرد: چین همیشه بر این باور است که گفتگو و مذاکره تنها راه حل مناسب برای بحران اوکراین است. امیدواریم همه طرف ها برای حل و فصل سیاسی بحران تلاش کنند، به زودی به آتش بس دست یابند و به طور مشترک تنش ها کنونی را کاهش دهند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه 24 فوریه 2 سال گذشته (5 اسفند 1400) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند که این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

همچنین بخوانید
تنها راهکار چین برای حل بحران اوکراین 2