دوشنبه 28 خرداد 1403

تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد، گفت: امسال میزان بارندگی 175 میلی لیتر بوده و نسبت به میانگین بلندمدت 33 درصد کاهش داشته است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن اردکانی؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران، در خصوص عملکرد این شرکت در راستای اجرای ماده 17 توضیحاتی ارائه کرد.

محسن اردکانی در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، یاد و نام این شهدا را گرامی داشت و برای آنان علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه آب تهران از 5 سد تامین می‌شود، گفت: میزان بارندگی در تهران سالیانه 280 میلیمتر است و بر اساس گزارشات هواشناسی در 3 سال اخیر ما خشکسالی هواشناسی داشتیم و در این 3 سال گستره بارندگی کمتر از 280 میلیمتر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه 23 درصد آب کل کشور در تهران تولید و توزیع می‌شود، افزود: امسال میزان بارندگی 175 میلیلیتر بوده و نسبت به میانگین بلند مدت 33 درصد کاهش داشته و با وجود بارندگی‌های مطلوب کشور در تهران در آستانه خشکسالی هستیم.

اردکانی به میزان ذخایر سدها در شهریورماه سال 1398 به میزان 918 میلیون متر مکعب اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ذخایر نسبت به سال قبل 33 درصد بیشتر است، اما این به سد طالقان بر می‌گردد و دیگر سدها نسبت به سال‌های قبل به میزان 10 درصد ذخیره کمتری دارد از این رو باید 5 هزار میلیارد تومان برای انتقال آب سد لار و سد طالقان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته با همکاری‌های شهرداری تهران و وزارت نیرو توانستیم شهر را با 402 میلیون متر مکعب که در تاریخ آب بی‌سابقه است، مدیریت کنیم.