پنج‌شنبه 19 مهر 1403

توانمندسازی اجتماعی و روانی در شرایط کرونایی ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توانمندسازی اجتماعی و روانی در شرایط کرونایی ضروری است

تبریز - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی بر لزوم آگاه‌سازی و توانمندسازی مردم در خصوص رفتارهای پرخطر و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در جهت توانمندسازی اجتماعی، روانی و افزایش آستانه تحمل مردم جهت مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی بویژه در شرایط کنونی که جامعه گرفتار بیماری کرونا و عواقب اجتماعی، اقتصادی و روانی...

بدر شکوهی روز شنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده در هریس افزود: در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز اقدامات مناسبی در شهرستان هریس انجام شده و آمار رسمی موجود نشان دهنده سطح پایین تری از آسیبهای اجتماعی در این شهرستان است.

وی گفت: انتظار می رود این روند با طرح موضوع تهیه اطلس اجتماعی و ترسیم نقشه پراکندگی آسیبها توسط متولیان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ادامه یابد.

شکوهی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت سمن ها با رعایت اصول غیرسیاسی بودن و غیرانتفاعی بودن آنها در امر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیار موثر خواهد بود. فرماندار شهرستان هریس هم با اشاره به اهمیت روند آموزش با حفظ سلامت دانش آموزان عنوان کرد: آموزش دانش آموزان با اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمین با رعایت تمامی پروتکلها درحال اجراست و در حوزه سلامت تابع تصمیمات ابلاغیه وزارت بهداشت هستیم و تمامی روشهای پیشگیری در مدارس آموزش داده شده است.

علیرضا خاکپور اعلام کرد: مجموعه عوامل و کادر تعلیم و تربیت بسیج شده اند تا بهترین کیفیت آموزشی را با رعایت مقررات بهداشتی ارائه کنند. وی در ادامه گفت: شرایط کنونی که موجب نگرانی ها و افزایش بار روانی و اضطراب در میان مردم شده است احتمال افزایش آسیبهای اجتماعی از جمله ترک تحصیل، فرار از مدرسه، سرقت و طلاق می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام آسیب‌های اجتماعی میل به گسترش دارند و اگر در شکل ساختاری به صورت جدی قصد پیشگیری داشته باشیم شاید تا حدودی موفق شویم.

وی ادامه داد: انجام هرگونه برنامه ریزی و فعالیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است زیرا که از یک طرف با کاهش آسیبهای اجتماعی ضریب امنیت اجتماعی بالا رفته و از طرف دیگر سرمایه ای که در این زمینه هزینه می شود کاهش می یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس هم در ادامه جلسه آماری از آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ارائه کرد و گفت: طبق آمار رسمی تاکنون تعداد مبتلایان در شهرستان 714 نفر و تعداد افراد بهبود یافته 643 نفر و آمار فوتی ها 38 نفر می باشد.

افخمی با اشاره به احتمال افزایش آمار ابتلا به بیماری در روزهای آینده از دستگاه‌های عضو ستاد درخواست کرد همکاری‌های لازم را با عوامل بهداشت و درمان در خصوص نظارت بر رعایت نکات بهداشت فردی و محیطی داشته باشند.

وی ادامه افزود: انتظار داریم با نظارت جدی و مستمر، تمامی پروتکل ها در مدارس، ادارات و مکانهای عمومی و نیز فعالیت مشاغل آزاد رعایت شود.

*س_برچسب‌ها_س*