سه‌شنبه 17 مهر 1403

توجه ویژه به دختران از برنامه‌های مهم هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توجه ویژه به دختران از برنامه‌های مهم هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی است

تهران - ایرنا - رئیس هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی از ضرورت گسترش الگوی فاطمی (س) و زینبی (س) در جامعه یاد کرد و یکی از برنامه‌های مهم این هیات را توجه ویژه به دختران دانست.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم لاله افتخاری در نشست مشترک هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و روسای ادارات امور قرآنی کشور گفت: گسترش الگوی فاطمی و زینبی در جامعه و توجه ویژه به دختران از برنامه های مهم این هیات است و اگر دختران ما و در حقیقت مادران فردا در جامعه به درستی تربیت شوند، جامعه اسلامی کمتر دچار آسیب و صدمه خواهد شد و برکات این تربیت صحیح مشکلات جامعه را برطرف خواهد کرد.

وی با ارائه گزارشی از روند برگزاری دومین نشست سراسری روسای هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی گفت: هدف از این نشست برگزاری اولین رویداد حضوری هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بود که به منظور تبادل نظر، هم‌افزایی، انتقال تجربیات، تبیین برنامه‌ها و تصمیم‌گیری برای برنامه‌های پیش روی هیات اندیشه‌ورز با همفکری اعضای هیت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در سراسر کشور و همچنین شنیدن دیدگاه‌ها، نظرها و مسائل مرتبط با آن‌ها برگزار شد.

افتخاری افزود: اولویت ما در این هیات، گسترش و ترویج حیات طیبه، سبک زندگی اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است. یکی دیگر از اهداف مهم و کلیدی هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم بنا شده و برنامه ریزی هایی نیز در این زمینه صورت گرفته که به استان ها ابلاغ شده است.

وی خواستار توجه بیشتر به جایگاه هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی در استان ها و سازمان تبلیغات اسلامی شد و گفت: در برخی استان ها طی یک حرکت جهادی و خودجوش، هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی در شهرستان ها نیز تشکیل شده که این حرکت زیبا و بدون چشمداشت توسط بانوان قرآنی کشور ستودنی و از برکات قرآن کریم است. رئیس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی از تشکیل کارگروه خانواده و آسیب های اجتماعی، فعالیت جدی و مستمر در فضای مجازی، برگزاری دوره های توانمندسازی مخاطبان، تهیه نظام مسائل قرآنی و استفاده از ظرفیت بسیج و طلاب حوزه های علمیه به عنوان برنامه های آینده این هیات یاد کرد. افتخاری اضافه کرد: هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی ایجاد نشده که جای کسی را بگیرد، ما سال ها به دنبال این بودیم که برای استفاده از ظرفیت عظیم بانوان، قرارگاه واحدی را تشکیل دهیم که این امر به همت سازمان دارالقرآن الکریم اتفاق افتاد و برکات تشکیل آن متعلق به همگان است و شامل تمامی اقشار جامعه نیز خواهد شد.

تشکیل هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی مصداق همدلی در کشور است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، رییس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: نگاه ما به هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی، رسیدن به ایده ها، نظرات، برنامه ها و حرکت های نو در فضای قرآنی جامعه است. ما با اندیشه ورزی و ایجاد حرکت های نوین و اثرگذار باید سرعت خود را با سرعت پیشرفت جامعه تنظیم کنیم که اگر اینگونه نباشد دچار انزوا و خسران خواهیم شد. وی تشکیل هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و فعالیت های جهادی این هیات را مصداق یک حرکت و همدلی واقعی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد این فعالیت ها بیش از پیش گسترش یافته و مورد حمایت قرار گیرد. در پایان این نشست، هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی استان های آذربایجان غربی، مازندران و هرمزگان به عنوان برترین هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور معرفی و از روسای این هیات ها تجلیل شد. هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در 27 فروردین سال گذشته با هدف تبادل افکار و بهره‌مندی از اندیشه و ایده‌های بانوان قرآنی کشورمان ایجاد شد و در مهرماه سال 99 احکام اعضای این هیات از سوی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ابلاغ و به موجب این احکام لاله افتخاری به عنوان رئیس هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*