جمعه 14 اردیبهشت 1403

توسعه بیش از 2000هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
توسعه بیش از 2000هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توسعه بیش از 2000 هکتاری کمربند سبز شهر تهران در سال جاری خبر داد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از 27 پروژه شهری منطقه 2 که در قالب یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، گفت: یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار، نشان از عددی از موضوع خدمت و زحمت و تلاش دارد که این خدمات اگر کنار هم قرار نمی‌گرفتند اثرات نامطلوب آن را در شهر می‌دیدیم. این پویش‌ها نشان می‌دهد تلاش‌ها در حال انجام است و در آینده با برنامه ریزی دقیق تر، تلاش بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: حفظ فضای سبز با توجه به کمبود آب، در حل مشکل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است. استفاده از پساب و استفاده از آب‌های زیرسطحی و آبیاری مکانیزه در برنامه کاری ما بوده است. در این دوره کارمحوری در شورا و مدیریت شهری موج می‌زند و کادرسازی انجام شده، این کارمحوری را بیمه می‌کند. در بحث کمربند سبز از 48 هزار هکتار کمربند سبز عبور کردیم و در سال 1403 از 50 هزار هکتار که در برنامه بود عبور خواهیم کرد. در آبیاری آن نیز از آبیاری مکانیزه و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در بحث باغات از 112 هکتار در بحث توسعه باغات عبور کردیم. علاوه بر این، طرح جامع فضای سبز را به شورا ارائه خواهیم کرد و طرح جامع پسماند نیز سال گذشته ابلاغ شده بود.

نظری در حاشیه این برنامه نیز در جمع خبرنگاران گفت: در بحث نوسازی ناوگان پسماند، 14 پیمانکار به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داریم که شرایط احراز و تأیید آنها تجهیز و خرید ماشین آلات بود که اکثر آنها خرید‌ها را انجام دادند که این مساله در حال تکمیل است.

وی درباره آماده سازی بوستان‌ها برای استفاده شهروندان توضیح داد: طبق روال سال‌های گذشته تمهیدات لازم انجام می‌شود و در بحث روشنایی سال قبل تعمیراتی انجام شده و امسال نیز دستورالعمل‌ها در خصوص روشنایی و مسائل ایمنی و سایر خدمات به نحو لازم و شایسته ابلاغ خواهد شد.

نظری در پاسخ به پرسشی درباره بحث احداث هتل در بوستان‌ها نیز بیان کرد: مصوبه‌ای از شورای اسلامی داریم که 5 هتل در بحث گردشگری و بوم گردی در برخی از بوستان‌ها ساخته شود، این موضوع در حال حاضر در مرحله مطالعه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: امسال نیز بوستان‌های مادر و کودک ایجاد می‌شود و تملک باغات در محلات کمتر برخوردار را نیز داریم، در بحث کمربند سبز بیش از2000 هکتار را امسال اضافه خواهیم کرد و به این ترتیب از 50 هزار هکتار پیش بینی شده عبور می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از سال 99 تا 1402 حدود 53 بازار میوه و تره بار به شهر تهران اضافه شده و امسال 10 بازار در منطقه 2 اضافه می‌شود و در سایر مناطق نیز این مساله دنبال می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری