جمعه 7 اردیبهشت 1403

توضیحات وزیر نیرو درباره سفر اخیرش به افغانستان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
توضیحات وزیر نیرو درباره سفر اخیرش به افغانستان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه 26 مرداد هیئت دولت درباره سفر اخیرش به افغانستان و نتایج آن خاطرنشان کرد: در دستور کار دولت است که حقابه قانونی کشور در هیرمند و ترکیه تامین شود؛ از نظر حقوقی با افغانستان معاهده 1351 را داریم و دنبال آن هستیم که مطابق با آن رفتار شود.

وی ادامه داد: مانع بزرگی برای اجرای این معاهده ایجاد شده بود که آن سازه الحاقی به بند کمال خان بود که باعث انحراف آب شده بود و در توافق اخیر با هیات حاکمه افغانستان، قول دادند که قطره ای آب به سمت "گود زره" که منطقه‌ای لم یزرع است، جاری نشود.

وزیر نیرو درباره وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های کشور گفت: دنبال این هستیم که حقابه تالاب‌ها طبق سند آب پویا برای‌شان تامین شود، البته در برخی از نقاط کشور به دلیل خشک‌سالی‌های به وجود آمده ممکن است امکان تامین آب مانند شرایط عادی فراهم نباشد، اما حقابه‌ها را متناسب با سهم محیط زیست و این تالاب‌ها رها سازی می کنیم.

وی افزود: بعضا برداشت‌های غیرمجازی از تالاب ها اتفاق می‌افتد و کشت‌های غیرقانونی در مسیر تالاب‌ها رخ می‌دهد که باید پیگیری شود تا حق محیط زیست ضایع نشود.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که گفته شده برای خانه‌های خالی قرار است قبوض آب و برق با تعرفه بیشتر صادر شود؟، اظهار کرد: ما منتظر تصویب آیین نامه هستیم. البته این خانه‌های خالی چون مصرف قابل توجهی ندارند، عمدتا در حد آبونمان و حق اشتراک دریافت می شود که جزئی است.

درحال تکمیل است...