شنبه 31 شهریور 1403

توقیف نفتکش ایران

توقیف نفتکش ایران

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دریادار «علیرضا تنگسیری» روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از توقیف نفتکش ایران به دستور آمریکا توسط یونان، با اقتدار و پشتیبانی رهبری، دو فروند کشتی یونانی را توقیف کردیم.

وب‌گاه عصر ایران

دریادار «علیرضا تنگسیری»: اکنون حضور بیگانگان فرامنطقه ای در خلیج فارس کمرنگ شده است و در آبهای جنوبی خلیج فارس هستند اما در آب‌های ایران حضور ندارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو رای دادگاه یونان درباره توقیف نفتکش ایرانی و تغییر رویکرد آنها در این باره نتیجه رفتار مقتدرانه جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری دانا

واژه اقتدار برای هر کشوری در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورهای جهان می‌کوشند روز به‌روز بر اقتدار خود در عرصه‌های گوناگون بیفزایند.

خبرگزاری دانا

پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی باعث شد تا دیگر جهانیان قدرت پوشالی اسرائیل را باور نداشته باشد.

خبرگزاری دانا

ایران به تلاش های چندوجهی دشمن پاسخ های خردمندانه می دهد، ایران در زمانی که مذاکره می کند و باب مذاکره را برای خود همیشه باز نگه داشته است می تواند پاسخ دندان شکنی نیز به اقدامات دشمن بدهد. یر واقع استراتژی چندوجهی ایران مانع رسیدن دشمن به اهدافش شده است و با خرد بی نظیری که سرمنشا آن رهبری خردمندانه رهبر انقلاب است توانسته پاسخ ها را به بهترین شکل بدهد.

خبرگزاری دانا

حسن نیا گفت: کشته شدن رئیس بخش موساد در اربیل عراق توسط پهپادها، قطعا پاسخی به چند خرابکاری اخیر است، که اسرائیلی‌ها به کمک منافقین در ایران انجام دادند.

وب‌گاه عصر ایران

به‌نظر می‌رسد این نوع «اقدام متقابل» که گاه فراتر از کنش اولیه دشمن و برای تنبیه آن مضاعف می‌شود، تا حدی کارآمدی خود را به اثبات رسانده و می‌تواند بر ترتیبات و معادلات قدرت بین‌المللی و منطقه‌ای تأثیر خود را بگذارد.

وب‌گاه الف

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه جوان نوشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با اقدام متقابلِ مضاعف جمهوری اسلامی ایران، منطق قدرت کار خودش را کرد و مقدمات رهاسازی دارایی ملت ایران که به ناحق در یونان غارت شده بود، فراهم شد. پیش‌تر در ماجرای توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق، انگلیسی‌ها هم صبر ایران را آزمایش کرده و البته پاسخ مشابهی از ایران دریافت کردند.

خبرگزاری دانا

حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ با کمال تاسف هواپرستان بارها به ساحت ائمه هتک حرمت کردند اما بصیرت مردم است که این توطئه دشمن را خنثی کرده است، گفت: بیانات رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بسیار راهبردی بود.

خبرگزاری دانا

هفته گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به جهانیان نشان داد و هشداری شد برای تمام بدخواهانی که در فکر اقدامات خبیثانه بر علیه مردم ایران هستند.

خبرگزاری دانا

کشتی ایرانی که کشور یونان بر اساس خواسته آمریکا آن را توقیف کرد، جوانان این مرز و بوم با گرفتن دو نفتکش یونانی درسی بزرگ به آنها دادند و یونانی ها چاره ای جز لغو توقیف کشور ایرانی را نداشتند.

خبرگزاری دانا

مقام معظم رهبری چه با اقتدار فرمودند که " دوران بزن دررو تمام شده؛ بزنید می‌خورید " و حال با ضربه ایران و با اقتدار دریایی سپاه پاسداران توفقیف نفتکش ها آزاد شد.

خبرگزاری دانا

ایران نه‌تنها در عرصه دریایی بلکه در عرصه‌های مختلف نشان داده است که با مطرح شدن منافع و عزت ملی هیچ‌گونه تردیدی در راستای اقدام محکم و قاطع با متجاوزان باقی نمی‌ماند.

خبرگزاری دانا

در معادلات میدانی در مقابل جریان صهیونیستی باید توازن نظامی و توازن وحشت حفظ شود و در غیر اینصورت آنها اقدامات تروریستی خود را گسترش می دهند.