شنبه 31 شهریور 1403

دنیا دیگر اسرائیل را باور ندارند / قدرت جمهوری اسلامی ایران ماورای تصور جهانیان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دنیا دیگر اسرائیل را باور ندارند / قدرت جمهوری اسلامی ایران ماورای تصور جهانیان است

پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی باعث شد تا دیگر جهانیان قدرت پوشالی اسرائیل را باور نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رژیم صهیونیستی که از گذشته همراه با بقیه سردمداران خود در جهان سعی در به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران هستند طی چند وقت اخیر با اقدامات خصمانه خود درصدد این بودند تا در جهان ایران را به انزوا بکشند اما غافل از اینکه ایران قدرتی ماورای تصور آنها دارد و در هر شرایطی باید منتظر پاسخ کوبنده ایران مقتدر اسلامی باشند.

دشمن از جمله رژیم صهیونیستی می داند مهم ترین سرمایه کشور مدیران متعهد، متخصص و کاربلد است و با ترور آنان هم می خواهد ناتوانی سیستم امنیتی کشور را القا کند و هم مانع پیشرفت ایران در عرصه های مهمی چون موشکی، هسته ای، نانوتکنولوژی، علوم روز و حتی دانش سایبری کشور شود. ترورهای دکتر فخری زاده، صیادخدایی و آسیب زدن به مراکز مهم کشور اعم از پارچین و مراکز هسته ای نیز با همین هدف انجام می پذیرد.

جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات ویژه پهبادی فرمانده جوخه ترور موساد که در عملیات ترور شهید صیاد خدایی نقش داشت در اربیل عراق به هلاکت رساند و این یکی از پاسخ‌های ایران به ترور شهید صیاد خدایی است.

رژیم صهیونیستی با هک کردن سیستم شهرداری تهران سعی در ایجاد نارضایتی دیگر داشت اما مردم و مسئولان هوشمندانه با این هک برخورد کرده و مشکل حاد و فوری نیز برای مردم پیش نیامد، شهرداری به مردم برای حضور در طرح ترافیک و محاسبه قیمت آن بعد از به روزرسانی سامانه آرامش خاطر داد و مردم نیز از کارهای روزمره خود بازنماندند. اما پاسخ ایران به این عملیات کور یک عملیات قوی تر بود؛ هک سامانه های بازار بورس رژیم صهیونیستی که باعث اختلال در کسب و کارهای اسرائیل شده و این اقدام بسیار بزرگتر از هک سامانه های شهرداری تهران بود.

مهمترین و عزتمندانه ترین پاسخ ایران به توقیف نفتکش ایرانی بود، ابتدا «نفتکش MT Lana به شماره ایمو 9256860 که تحت پرچم ایران فعالیت می کرد، بدون هیچ نیرویی محرکه‌ای از سواحل یونان در حال یدک کشی شدن بود که با آب و هوای بد مواجه گردید و مجبور به رفتن به مکانی امن در بندر یونانی کاریستوس به منظور اطمینان از ایمنی و حل مشکلات فنی در این کشور شد. اما مقامات بندری نسبت به توقیف محموله نفتکش متعلق به ایران اقدام کردند».

دولت یونان با این اقدام کنوانسیون های بین المللی را نقض کرد رویترز مدعی شده بود یونان نفت این کشتی را تحویل آمریکا داده است.

در پاسخ عزتمندانه ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در تاریخ ششم خرداد ماه دو نفتکش یونانی (با پرچم یونان، ظاهراً در مالکیت یونان و با محموله متعلق به یونان) که هر یک حامل حدود یک میلیون بشکه نفت از منابع نفتی عراق و قطر بودند یکی در نزدیکی بندر عسلویه و دیگری در نزدیکی بندر لنگه را توقیف کرد.

مهدی مزگی نژاد کارشناس سیاسی در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: موجودیت رژیم صهیونیستی یک موجودیت غاصب و غیرقانونی است و بر همه مسلمانان واجب است با این افراد مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: موجودیتی که این رژیم به خرج می دهد این است که می خواهد با زور به اعمال ورفتار خود برسد.

کارشناس سیاسی گفت: ماهیت اسرائیل یک رژیم تروریستی است چراکه نه تنها نتوانسته به اهدافی که درعرصه پیروزی خود که نیل تا فرات را تعیین کرده بودند برسد بلکه نمی‌توانند سرزمینی را که اشغال کرده اند نگه دارند.

مزگی نژاد ادامه داد: امروزه نه تنها موضوع نیل تا فرات برای رژیم صهیونیستی مطرح نیست بلکه دورخود دیواری به ارتفاع شش متر کشیده اند.

ماهیت اسرائیل تروریستی است

وی با بیان اینکه ماهیت اسرائیل تروریستی دولتی است، گفت: چون به اهداف خود نرسیده‌اند و توان مقابله با امت اسلامی در منطقه را ندارند و از سر ناچاری دست به ترور شخصیت ها می زنند و فکر می کنند با این اقدامات به نتیجه می رسند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: با این ترور و افراد شایسته‌ای که به شهادت رساندند نتوانستند مردم منطقه را تابع کنند بلکه موجی از خشم، نفرت و دشمنی را علیه خود آفریدند.

مزگی‌نژاد یادآورشد: شاید در ظاهر برخی‌ها فکر کنند رژیم صهیوسنیتی با ترور کور، هک کردن پمپ بنزین و سامانه داخل کشور ایران به اهداف خود خواهد رسید این اتفاقات نه تنها ضرری به کشورما نرسانده است بلکه یگان های پدافندی ما را هوشیار کرده است مقابل خیلی از کارکردهای رژیم صهیوسنیتی ایستاده است.

اسرائیل برای بقای خود دست به ترور دانشمندان ما می زند

وی گفت: اسرائیل برای نگه داشت و بقای خود دست به ترور افراد زده است اما در واقع این گونه اقدامات جواب نداده است.

این کارشناس سیاسی افزود: کسی که جنایتی را انجام می دهد اگر در مقابل ایستادگی نکنیم هم جریح می شود و هم احساس می کند طرف مقابل قدرت خود را از دست داده است از این رو دست به توطئه های بزرگتر می‌زند.

مزگی‌نژاد یادآورشد: لازم است در مقابل رژیم صهیونیستی برابر آنچه قوانین اسلامی مشخص کرده است ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه دین اسلام برای عرصه انقلاب اسلامی ایران مشخص کرده است این است که این اقدامات را به دوستی ورفاقت نگیرید چراکه عملکرد این رژیم مانند خانه عنکبوت نابود شدنی است.

قدرت جمهوری اسلامی بالاتر از آن است که اسرائیل فکرش را بکند

این کارشناس سیاسی بیان کرد: لازم است در مقابل اعمالی که رژیم صهیونیستی انجام می دهند بازدارندگی داشته باشیم این پاسخ ها همه قدرت جمهوری اسلامی نیست قدرت جمهوری اسلامی بالاتر از آن است که رژیم صهیونیستی بخواهند به آن فکر کند.

مزگی‌نژاد اقدامات رژیم صهیونیستی در مقابل ایران را ضعیف دانست و افزود: آسیب های این رژیم به ایران جدی نیست که بتواند انقلاب اسلامی را از صحنه خارج کند.

وی یادآورشد: اسرائیل غاصب است و باید از فلسطین خارج شود و فلسطینی های آواره به کشور خودشان برگردند و انتخاباتی انجام شود و نتیجه صندوق رای ساختار حکومت این کشور باشد چراکه یکی از برنامه رژیم صهیونیستی عدم بازگشت فلسطینی های آواره به کشور خودشان است که این مورد قبول ما نیست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تسلطی بر رسانه های خارجی دارند، گفت: در دنیا اثبات شده است رسانه های معاند همسو با رژیم صهیونستی هستند و با انقلاب اسلامی دشمنی می کنند از این رو اقدامات و عملکرد خوب ایران اسلامی را منتشر نمی کنند.

مزگی‌نژاد به سخن امام خمینی رحمت الله در تشخیص دشمن از غیر دشمن اشاره کرد و افزود: طبق فرموده امام راحل زمانی که دشمن از شما تعریف می کند یک کاری کردید دشمن خوشش آمده است و زمانی که دشمن عصبانی است ما آنجا خوب عمل کرده ایم.

اقدامات دشمنان علیه ما نشان دهنده عملکرد خوب ایران در بیداری اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: زمانی که رسانه های معاند علیه ما حرف می زنند از ادامه انقلاب اسلامی و بیداری که در منطقه اتفاق افتاده نگران هستند.

کارشناس مسائل سیاسی اقداماتی که تاکنون در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است حاکی از آن است دشمن به اهداف خود نرسیده و ما مسیر را درست رفتیم و زمانی که عملکرد خود را درست انجام می دهیم عملکرد ما را منتشر نمی کنند.

مزگی نژاد بیان کرد: رسانه های معاند با خصومت، اقدامات خود علیه انقلاب اسلامی را بزرگ می کنند تا اذهان را از اقدامات خوبی انقلاب اسلامی دور کنند.

وی با اشاره به قاطعیت ایران در مقابل اسرائیل، گفت: درست زمانی که با دستور صهیونیست ها کشتی ایران در یونان متوقف شد ما نیز کشتی‌های یونان را متوقف و نفت آنها را مصادره کردیم؛ متاسفانه رسانه های معاند از عملکرد وقدرت ما نگران هستند از این رو عملکرد خود را منتشر نمی‌کنند.

دید شکاکانه جهان به رژیم صهیونیستی / دیگر جهانیان اسرائیل را باور ندارد

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خیلی از ملت های دنیا حرف رسانه های معاند را باور ندارند در واقع دوگانگی در حمایت از رژیم صهیونیستی و اقداماتی که انجام می‌دهند دیده شده است کشورهای منطقه با دید شکاکانه به این موضوع می نگردند.

مزگی نژاد اقدامات ایران را بنا به تناسب محکم، پرقدرت و به جا دانست و افزود: رسانه های معاند نمی توانند میدان بازی را به دست بگیرند شاید ضربه و حادثه ای بزنند اما در واقع میدان بازی در دست جمهوری اسلامی است و هر جا زمان و مکان اجازه بدهد اقدامات خود را در منطقه انجام می دهیم.

رژیم صهیونیستی یک پادگان امنیتی است

مهدی محمودی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: کشور پهناور ایران 90 برابر آنچه اسرائیل در فلسطین اشغال کرده است وسعت و 15 برابر آن جمعیت دارد رژیم صهیونیستی کشور نیست بلکه یک پادگان کاملا امنیتی است.

جهان اسلام حضور اسرائیل را نمی پذیرد

وی با بیان این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تقابل ما با رژیم صهیونستی ایدئولوژیک است، افزود: خارج از نگاه تخاصمی که وجود دارد جمهوری اسلامی ایران از نظر ایدئولوژیک با اسرائیل مشکل دارد؛ حضور آنها را در منطقه نمی پذیریم این ها دغدغه جهان اسلام هستند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: پاسخ ما به اقداماتی که اسرائیل انجام می دهد سنگین‌تر و قوی تر است اما رسانه های معاند همیشه به نفع جریان اسرائیل به این اقدامات پرداختند و در اتفاقات چندوقت اخیرایران در مقابل رژیم صهیونیستی بازتاب خبری از سوی رسانه های آنها نداشته است.

محمودی یادآورشد: از سمت شمال حزب الله لبنان، از شرق اردن و از جنوب غزه و نیروی فلسطینی با اسرائیل در تقابل است از این رو رژیم صهیونیستی هیچ گاه آرامش ندارند و در داخل سرزمین های اشغالی نیزناامنی وجود دارد.

وی به تاکتیک ایران در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: گاهی جمهوری اسلامی قرار ندارد مستقیم ورود داشته باشد و گروه های نیابتی از سوی مقاومت دارند قدم هایی برمی دارند ضربات زیادی متحمل این رژیم می کنند اما گاهی نیاز به پاسخ کوبنده است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بازتاب خبری آنچه ایران و کشورهای اسلامی در مقابل رژیم صهونیستی انجام می دهد از سوی رسانه های فارسی زبان به آن اشاره نشده است.

جمهوری اسلامی ایران صبر استراتژیک دارد

محمودی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک صبر استراتژیک دارد، افزود: این صبر برای خود اسرائیل نیز خیلی سنگین است.

وی یادآورشد: در سوریه 10 سال است که گروه های مقاومت تقویت شدند تنها کار اسرائیلی ها این بوده است که یک سری مواضع و نقاطی را مورد هدف قرار داده است گاهی شاهد شهادت یک یا دو از ایرانی ها بوده ایم که در مقابل پاسخ کوبنده دادیم.

کارشناس مسائل سیاسی با تصریح اینکه یک قاعده، بازی و توازن قدرتی در جهان شکل گرفته است، افزود: خود رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که نباید کاری بکند که آستانه تحمل جمهوری اسلامی ایران تمام شود.

محمودی ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به نسبت اقدامات رژیم صهیونیستی ضربات قوی تری به آنها زده است، گفت: گروه های مقاومات داوطلبانه به نیابت از جمهوری اسلامی این کارها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سیاست های رسانه ای بنا به شرایط جهانی تغییر کرده است، یادآورشد: رسانه های معاند یک مقطعی به دنبال بهره برداری هایی بزرگ نمایی می کردند که فضای ایران امنیتی، اطلاعاتی و دیکتاتوری است با این عناوین فضای سنگینی از ایران به جهان القا می کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رسانه های معاند زمانی که دیدند نیرویهای اطلاعاتی قوی برگ برنده و نقطه اتکایی برای مردم است و اعتماد آنها را جلب کرده است؛ سیاست برعکسی را انتخاب کرده اند و اکنون نیروهای امنیتی ایران را فشل جلوه می دهند.

محمودی افزود: هر اتفاقی که در ایران انجام می افتد و هر اقدامی که با هم ارتباطی ندارد از واژگونی قطار و آتش سوزی و فردی مورد ترور واقع شده را می خواهند این طور القا کنند دستگاه اطلاعاتی موساد در ایران نفوذ دارد.

وی گفت: رسانه های معاند به دنبال فشل نشان دادن نیروهای امنیتی ایران هستند از این رو نباید اقدام متقابلی که ایران انجام می دهد را پوشش رسانه ای بدهند.

اقدامات ایران علیه موساد عادی جلوه داده می شود

محمودی خاطرنشان کرد: خبر کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد که در انتقام شهید خدایی شکل گرفته بود را طوری عنوان می کنند که پهبادی ساقط شده است یک خودرو عادی که شخصی هم داخل آن نبوده است کشته شده است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با خط مشی و مسیری که در پیش گرفته است به دنبال تلقین این است که سیستم های امنیتی ایران خیلی ضعیف است و نفوذ موساد در ایران زیاد است و هر کاری را به راحتی انجام دهند در حالی که در همین یکی دو ماه اخیر 15 اقدام علیه منافع اسرائیل در منطقه انجام شده است.

انتهای پیام /