شنبه 29 اردیبهشت 1403

تولیت آستان قدس رضوی: باید نمایشگاه کتاب را در همه جای ایران برگزار کنیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تولیت آستان قدس رضوی: باید نمایشگاه کتاب را در همه جای ایران برگزار کنیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنکاران توانا، امروز همزمان با نهمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، به این نمایشگاه آمده و ضمن گفت‌وگوی صمیمی با بازدیدکنندگان مردمی نمایشگاه کتاب، از برخی غرفه‌ها بازدید کرد. در پایان بازدید از غرفه «آستان قدس رضوی» واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) نیز بازدید کرده و پیشنهاداتی را به حسین سعیدی مدیر چاپ نشر آستان قدس، ارائه داد.

در ادامه مروی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه توانا، درباره نمایشگاه کتاب گفت: در این دو ساعتی که من به نمایشگاه آمدم، نتوانستم از بیش از سه یا چهار غرفه بازدید کنم پس نمی‌توانم نظر واقعی بدهم؛ ولی نفس برگزاری نمایشگاه کتاب در این جور محیط‌ها بسیار ارزشمند و ارزنده است.

تولیت آستان قدس تصریح کرد: ما نه تنها باید سالی چند تا از این نمایشگاه‌ها داشته باشیم بلکه باید در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز آن را داشته باشیم. آن جوان شهرستانی که پول ندارد به تهران بیآید، چه گناهی کرده که باید از نمایشگاه کتاب محروم باشد؟

او بر ارزشمند بودن نفس این کار تأکید کرده و گفت: جمعیتی که با سلایق مختلف به نمایشگاه می‌آیند، برای ما مغتنم هستند چرا که مردم عشق و علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی و در یک کلمه به فرهنگ علاقه دارند. این برای ما ارزشمند است. این برای ما غنیمت است.

مروی این مسئولیت را سنگین دانست و اعلام کرد: من به فضای نمایشگاه که نگاه می‌کردم متوجه شدم بازدید کنندگان عمدتاً جوان‌ها هستند که به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارند. نفس حضورشان ولو کتاب هم نخرند، برای ما مغتنم و ارزشمند است. ما باید از همین فرصت استفاده کنیم و این نمایشگاه‌ها را مکرر و در پهنه ایران گسترش دهیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نمایشگاه کتاب

احمد مروی تولیت آستان قدس باشگاه خبرنگاران توانا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تولیت آستان قدس رضوی: باید نمایشگاه کتاب را در همه جای ایران برگزار کنیم 2
تولیت آستان قدس رضوی: باید نمایشگاه کتاب را در همه جای ایران برگزار کنیم 3
تولیت آستان قدس رضوی: باید نمایشگاه کتاب را در همه جای ایران برگزار کنیم 4
تولیت آستان قدس رضوی: باید نمایشگاه کتاب را در همه جای ایران برگزار کنیم 5