سه‌شنبه 10 مهر 1403

تولید باید منجر به توسعه اقتصادی شود / دانش‌بنیان یعنی حرکت به سمت توسعه مرزهای دانش

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تولید باید منجر به توسعه اقتصادی شود / دانش‌بنیان یعنی حرکت به سمت توسعه مرزهای دانش

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: بحث اصلی در شعار سال تولید است و سالهای سال است به این نتیجه رسیده‌ایم که مسیر پیشرفت از مسیر افزایش تولید میگذرد منتها تولیدی که به توسعه اقتصادی منجر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سید محمد شعاعی در جلسه هم اندیشی برای تحقق شعار سال در محل سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت یارانه نان این است که استان زنجان به این مسئله با تمامی مسائلش نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه شعار های سال مشخص شده توسط مقام معظم رهبری فرمان‌هایی هستند که مسیر هایی را باز می‌کنند و مسیر کشور را در سال‌های آینده نشان می‌دهند، ابراز کرد: بحث اصلی در شعار سال تولید است و سالهای سال است به این نتیجه رسیده‌ایم که مسیر پیشرفت از مسیر افزایش تولید میگذرد منتها تولیدی که به توسعه اقتصادی منجر شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بعضا شاهد تولیداتی هستیم که منجر به توسعه اقتصادی نمی‌شود، تصریح کرد: بعضا در حوزه کشاورزی تولیداتی را داشتیم که چون توسعه اقتصادی را ندیده بودیم محصولات کشاورزی بر زمین ماند.

وی با بیان اینکه این که ما می‌گوییم تولید باید دانش بنیان باشد به این معناست که ما باید در مرزهای دانش حرکت کنیم، عنوان کرد: اگر در مرزهای دانش حرکت نکنیم تولید ما مشتری نخواهد داشت و یا آن مشتری که باید داشته باشد را نخواهد داشت و قابل رقابت نخواهد بود.

شعاعی با بیان اینکه بهره وری در تولید الان برای ما بسیار مهم است، افزود: متوسط تولید سیب در کشور 16 تن در هکتار است؛ باغدار نمونه کشور دو سال پیش 160 تن در هکتار سیب تولید کرده بود.

وی با بیان اینکه متوسط تولید گوجه فرنگی در هکتار 50 تا 80 تن است، ادامه داد: در نزدیکی‌های هیدج مجتمع گلخانه ای در حال ساخت است که متوسط تولید گوجه فرنگی این مجتمع گلخانه ای در هکتار 600 تن است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه زمانی که ما می‌گوییم تولید دانش بنیان، توسعه اقتصادی بسیار تسریع می‌شود، ابراز کرد: بهره وری در تولید یعنی کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمدها.

انتهای پیام /