جمعه 20 مهر 1403

تولید پسماند در اراک 30 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید پسماند در اراک 30 درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: تولید پسماند یک ماه اخیر در این کلانشهر نسبت به فروردین‌ماه سال جاری تا حدود 30 درصد افزایش یافت.

«حمیدرضا قناتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان تولید پسماند در این ایام به 285 تا 290 تن در روز رسیده و بیشتر افزایش پسماند به دلیل استفاده بیشتر مردم از میوه و سیفی‌جات از جمله هندوانه در ماه رمضان است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از ماه مبارک رمضان، میزان تولید پسماند در کلانشهر اراک به وضعیت فروردین‌ماه امسال برسد و کاهش یابد.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد تولید پسماند این شهر در فروردین‌ماه امسال به دلیل ماندن مردم در خانه و شرایط کرونایی افزایش یابد اما در این ماه با رفتارهای آگاهانه شهروندان نه تنها افزایش پسماند رخ نداد، بلکه میزان دورریختی‌ها نسبت به‌مدت مشابه قبل 15 درصد کاهش داشت و در فروردین ماه امسال 260 تن پسماند در کلانشهر اراک تولیدشد.

قناتی اظهار داشت: خودروهای حمل پسماند شهری پس از هر بار تخلیه و حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در نقاط مختلف اراک؛ همچنان برای کاهش شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

وی گفت: روزانه به طور میانگین 600 پاکبان و نیروهای خدمات شهری در امر جمع‌آوری پسماند شهری و ضدعفونی و گندزدایی کلانشهر اراک فعالیت دارند و تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این قشر و خانواده‌های آنان گزارش نشده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: با شیوع کووید 19 برای تمامی پاکبانان و نیروهای خدمات شهری ماسک و دستکش تامین شده و آموزش‌های لازم نیز برای مقابله با این بیماری به‌صورت مستمر به آنان ارایه می‌شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این شهر پس از قم در اول اسفندماه سال 98 به ثبت رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*