شنبه 8 اردیبهشت 1403

تکلیف مسکن مهر مشخص شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
تکلیف مسکن مهر مشخص شد

وزیر راه وشهرسازی اذعان کرد: تا پایان دولت سیزدهم، پرونده‌های مسکن مهر بسته خواهند شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ادعا کرد: تاکنون در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گفته وی همواره شرکت ها و شبکه های خدماتی درخواست ها افزایش قیمت داشتند که این افزایش قیمت ها هم طبق سنوات های هرساله بوده انجام می شود اما فعلا هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم‌.

او می گوید: احداث راه روستایی را از 3هزار کیلومتر گذراندیم و رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم بهسازی راه های روستایی نقاط هدف بوده است.

او گفت: فردا 5هزارو 230 واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به بهره برداری می رسد و این اقدام در راستای اتمام مسکن های مهر باقی مانده بوده است.

وی افزود: این مسیر باز هم در شهر جدید پردیس ادامه دارد و تا پایان دولت مسکن های مهر باقی مانده به بهره برداری می‌رسد.

بذرپاش گفت: با افتتاح سالن جدید ترمینال فرودگاه مشهد ظرفیت فرودگاه از 7 میلیون ظرفیت سالانه اسمی به 10 میلیون ظرفیت افزایش می‌یابد.

رشد ترانزیت به 55 درصد رسید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش میزان ترانزیت از کشور گفت: تا امروز شاهد رشد 55 درصدی ترانزیت هستیم که نشان می‌دهد اقدامات دولت برای تحقق رشد ترانزیت به نتیجه رسیده است.

وی افزود: همچنین شاهد رشد 40 درصدی پارک پوزیشن‌ها برای استقرار هواپیما خواهیم بود و تعداد ایستگاه‌ها برای پارک هواپیما و سوار شدن مسافران با رشد 40 درصدی همراه خواهد شد.

زمین برای 24 هزار و 321 واحد در طرح نهضت ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری 25 هزار قطعه زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی 2 و سه طبقه به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه گفت: زمین‌ها به صورت گروهی دو سه نفره واگذار می‌شود و متقاضیان این دسته از پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید آورده 400 میلیون ریالی خود را مانند دیگر پروژه نهضت ملی مسکن بپردازند.

وی افزود: برای ساخت واحد در این زمین‌ها تسهیلات پنج میلیارد و 500 میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به آماده‌سازی، طراحی و اجرای هزار و 306 هکتار زمین نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: این مقدار زمین برای 43 هزار 253 واحد آماده‌سازی شده است.

الماسی به طرح‌های مهم مسکن در استان کرمانشاه، ساخت 17 هکتاری مسکن سه طبقه که به صورت پایلوت در کرمانشاه اجرا می‌شود، اشاره کرد و افزود: ساخت 120 واحد از این پروژه در مرحله اسکلت‌بندی است.

وی از شناسایی 10 هزار قطعه زمین برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن روستایی استان خبر داد و گفت: پنج هزار واحد این پروژه برای واگذاری در سامانه «تام» ثبت شده و پنج هزار قطعه زمین باقیمانده تا پایان سال انجام خواهد شد و کار اجرایی آن‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد.