شنبه 1 اردیبهشت 1403

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های تگزاس و آریزونا در پی افزایش مبتلایان کرونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های تگزاس و آریزونا در پی افزایش مبتلایان کرونا

شهردار هوستون به تازگی هشدار داده که ظرفیت سیستم بیمارستانی این شهر در تگزاس از بیماران کرونایی پر شده و این در حالی است که ظرفیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های آریزونا نیز رو به اتمام است‌.

به گزارش ایسنا، سیلوستر ترنر، شهردار شهر هوستون تگزاس اظهار داشت: در صورتی که اقدامی سریع در برابر کروناویروس انجام ندهیم، طی دو هفته آینده سیستم بیمارستان‌های ما با مشکل بسیار جدی مواجه خواهد شد. وی با فرصت طلب خواندن کروناویروس بیان داشت این بیماری هرکسی را که در معرض آن قرار بگیرد مبتلا می‌کند و اکنون بیشترین تأثیر را بر رنگین پوستان به ویژه جمعیت اسپانیایی‌ها گذاشته است. همچنین جوانان نیز از این بیماری در امان نمانده‌اند.

تگزاس یکی از ایالات آمریکا است که با افزایش شدید شمار مبتلایان کرونا مواجه شده است. آخرین اطلاعات اداره خدمات بهداشتی تگزاس نشان می‌دهد که این ایالت از ماه ژوئن شاهد افزایش مداوم در شمار مبتلایان کرونا بوده است. تنها در روز دوشنبه 5318 مورد جدید ابتلا به این ویروس در تگزاس گزارش شده است.

به گفته ترنر، تست کرونای یک نفر از هر چهار نفری که مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرند در هوستون مثبت اعلام می‌شود که در مقایسه با یک نفر از هر 10 نفر در ماه گذشته افزایش زیادی داشته است. شهردار هوستون علت این افزایش را بازگشایی عجولانه دولت دانسته است.

اداره خدمات بهداشتی و درمانی آریزونا نیز روز جمعه فاش کرد که ICUها در این ایالت به دلیل افزایش شمار مبتلایان کرونا تا 91 درصد ظرفیت تکمیل شده بود. این آمار تا روز یکشنبه به 89 درصد ظرفیت کاهش یافته است.

فرماندار آریزونا در تاریخ 29 ژوئن در واکنش به افزایش شمار مبتلایان کرونا برگزاری تجمعات را ممنوع کرده و بازگشایی کافه‌ها، باشگاه‌ها، پارک‌های آبی و سالن‌های تئاتر را به تعویق انداخت.

فرماندار ایالت آریزونای آمریکا همچنین بر افزایش شمار مبتلایان کرونا میان جوانان تاکید کرده است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، دیگر ایالات آمریکا نیز بازگشایی‌های قرار گرفته در دستور کار را متوقف کرده‌اند. برای مثال فرماندار کالیفرنیا پس از افزایش 55 هزار نفره‌ی شمار مبتلایان کرونا در هفته گذشته، کافه‌ها و رستوران‌ها را در چندین منطقه تعطیل کرد.

انتهای پیام