شنبه 29 اردیبهشت 1403

تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب در دولت سیزدهم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس جمهور در این دولت بر اتمام و تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور تاکید بسیار زیادی دارد که امیدواریم اجرایی شود.

مهرداد بذرپاش گفت: امروز اتفاق مهمی در تکمیل زنجیره کریدورهای کشور رخ داده است. راهگذر شمال - جنوب یک راهگذر راهبردی و مهمی است که کشورهای روسیه، آذربایجان و هند از آن منتفع می شوند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، در کنار درآمدهای مختلف در حوزه های ملی نفت و معادن موضوع کریدورها هم می تواند زمینه ساز افزایش ترانزیت کشور باشد و باید سرمایه‌گذاران به این موضوع توجه کنند چراکه موقعیت جغرافیایی ایران از لحاظ استراتژیک بسیار مهم است و تمامی کشورهای همسایه هم از این موضوع مطلع هستند.

او می گوید: در دولت سیزدهم تکمیل و اتمام زنجیره های کریدورهای حمل و نقلی از تاکیدات رئیس جمهور بوده و این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و همین امر باعث شده که در سه ماه اخیر مذاکرات و پیگیری ها شدت گرفته است. در حال حاضر تنها قطعه رشت _ آستارا از راهگذر شمال - جنوب باقی مانده این قطعه باقی مانده که قرار داد آن امضا شد و عملیات اجرایی آن کلید خورد‌.

بذرپاش گفت: در حال حاضر این راه آهن 10 میلیون تن بار می تواند جابه جا کند که با تکمیل آن به 15 میلیون تن می رسد و خلیج فارس و دریای عمان که دریای آزاد هستند به دریای شمال متصل می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حاشیه نشست کشور امارات هم بسیاری از مقامات کشورهای مختلف مشتاق ورود به این کار هستند چراکه این پروژه ظرفیت های زیادی دارد که حتی بیش از نفت هم برای کشور ارز آوری و ثروت به ارمغان می‌آورد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی