یک‌شنبه 15 مهر 1403

تیم‌های تکواندوی دختران و پسران ایران قهرمان جهان شدند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تیم‌های تکواندوی دختران و پسران ایران قهرمان جهان شدند

تیم های تکواندوی دختران و پسران ایران در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی دنیا را به خود اختصاص دادند.

تیم ملی تکواندو ایران در مهد تکواندو دنیا عنوان قهرمانی را در هر دو بخش دختران و پسران به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان سه شنبه 10 مهرماه با حضور 936 تکواندوکار از 96 کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون آغاز شد و بعد از 6 روز رقابت بهترین‌ها در نهایت امروز یکشنبه 15 مهرماه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در هر مجموع دو گروه دختران و پسران به پایان رسید.

در گروه دختران، تیم ملی تکواندو از روز نخست درخشان بود و تا جایی که یک روز پیش از اتمام رقابت‌ها با چهار طلا و یک نقره عنوان قهرمانی را از آن خود کند. برای تیم دختران پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین کمر و غزال هوشمند 4 مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد.

بعد از دختران ایران، کره جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب قهرمان شد. کرواسی با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد. چین تایپه با یک طلا و یک برنز، مراکش، تونس و فیلیپین هم هر کدام با یک طلا در خانه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین رقابت تیم پسران کشورمان در کورس قهرمانی، از کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها در روز پایانی عبور کرد و با وجود اشتباه محرز داورو حذف غیر منصفانه رادین زینالی، نوجوانان شایسته کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را در این بخش از آن خود کردند. امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان سه نشان طلا، علی اکبر ابراهیمی مدال نقره و امین محمد احمد وند به همراه امیرمحمد نصیر احمدی هم دو برنز کسب کردند.

رئیس فدراسیون تکواندو با دو جام قهرمانی نوجوانان جهان

کره جنوبی در بخش پسران هم با سه طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان شد. ازبکستان و روسیه با یک طلا و یک برنز، کرواسی و یونان هم هر کدام با یک برنز جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. تیم ملی ایران در مجموع دختران و پسران نیز با کسب 7 طلا، دو نقره و سه برنز برای نخستین بار جایگاه نخست جدول توزیع مدال‌ها را از آن خود کرد. کره جنوبی با چهار طلا، 4 نقره و یک برنز دوم شد. کرواسی با دو طلا، یک نقره و سه برنز در جای سوم قرار گرفت.

تیم کشورمان در بخش پسران پیش از این دو بار و در بخش دختران هم یک بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. این اولین بار است که تیم ایران در دو گروه دختران و پسران به طور همزمان قهرمان جهان می‌شود.

فیض الله نفجم به عنوان سرمربی، جلال خدامی و اسماعیل اسماعیل پور اعضای کادر فنی تیم پسران، فاطمه صفر پور به عنوان سرمربی، گیتا ویسی و مریم حجتی هم به عنوان اعضای کادر فنی تیم دختران هدایت نوجوانان را در مسابقات جهانی برعهده دارند.

همچنین حمید باقی نژاد به عنوان مدیر تیم نوجوانان، علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی به عنوان سرپرست، و خیرالله قلی زاده به عنوان پزشک تیم ملی نوجوانان را در این مسابقات کردند.

تیم‌های تکواندوی دختران و پسران ایران قهرمان جهان شدند 2