جمعه 8 تیر 1403

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب پنج طلا و دو برنز به مقام قهرمانی آسیا دست یافت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 4 و 5 تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سام ارشد در وزن 51 کیلوگرم، آرین مهرعلیزاده در وزن 55 کیلوگرم، ابوالفضل شمسی پور در وزن 71 کیلوگرم، رضا افشار در وزن 80 کیلوگرم و امیررضا علیپور در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، امیرعباس رمضانی در وزن 45 کیلوگرم و امیرعباس علیزاده در وزن 48 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

نایب قهرمانی نوجوانان کشتی ایران در پیکارهای آسیایی

در رده بندی تیمی ایران با 183 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم های قرقیزستان و قزاقستان به ترتیب با 156 و 151 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم امیرعباس رمضانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 3 بر 2 مغلوب جورابک رحمان اف از ازبکستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 10 بر صفر کنتا ساکاکیهارا از ژاپن را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. رمضانی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر عمر مصلح از اردن را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 48 کیلوگرم امیرعباس علیزاده در دور اول با نتیجه 9 بر 4 ژاکشیلیک بروبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 6 مغلوب ویشال شیلیمکار از هند شد و به دیدار رده بندی رفت. علیزاده در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر بودسایخان یانداگ از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 51 کیلوگرم سام ارشد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 از سد ابراهیم یسکاکبک از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 1 خیراله احمدعلی اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ارشد در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 1 از سد نورتیلیک ضمیربکوف از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم آرین مهرعلیزاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 بر 2 آنوج ویشنوی از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 فرخ الدین نصیرالدینوف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مهرعلیزاده در این دیدار با نتیجه 3 بر 1 کورسانتبک ایساکوف از قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 60 کیلوگرم یاسین طیبی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ژنیو ژونگ از سنگاپور را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر 1 آشیرگولی اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه با نتیجه 10 بر صفر مغلوب بکاسیل آسامبک از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. طیبی در این دیدار با نتیجه 9 بر 1 و ضربه فنی مغلوب سیتندر از هند شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرعلی ولی پور در دور اول با نتیجه 12 بر 2 مناف الرشیدی از عربستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر 2 مقابل بکدولت آکیماژان از قزاقستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 71 کیلوگرم ابوالفضل شمسی پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل علیرضا بهرام اف از تاجیکستان به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 4 از سد عمرخان مویدینوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. شمسی پور در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 1 نیشانت راهول از هند را شکست داد و طلایی شد.

در وزن 80 کیلوگرم رضا افشار در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل صمداله الیم جانوف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد مقابل گامبات تسرنپونتاگ از مغولستان با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر یسیلکر نورهیشا از چین را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. افشار با نتیجه 4 بر صفر بنیاد روفاتوف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن 92 کیلوگرم امیررضا علیپور در دور اول با نتیجه 9 بر صفر از سد ارکینجانوف از ازبکستان گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 2 آرجون راهول از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله بالجینیام آلتانخویاگ از مغولستان را با نتیجه 11 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیپور در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مقابل ژنیو یانگ از چین به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم ابوالفضل محمدنژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر 1 آیبارو احمتوف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 2 مغلوب یدیگه کاسیمبک از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدنژاد در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 مقابل سینگ جاسپوران از مغلوب شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

رده بندی تیمی: 1- ایران 183 امتیاز 2- قرقیزستان 156 امتیاز 3- قزاقستان 153 امتیاز 4- هند 148 امتیاز 5- ازبکستان 134 امتیاز 6- چین 81 امتیاز 7- ژاپن 79 امتیاز 8- مغولستان 58 امتیاز 9- کره جنوبی 57 امتیاز 10- عراق 26 امتیاز