جمعه 28 اردیبهشت 1403

ثبات قیمت نفت پس از سه هفته افزایش / یک بشکه طلای سیاه به 85 دلار رسید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ثبات قیمت نفت پس از سه هفته افزایش / یک بشکه طلای سیاه به 85 دلار رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از 3 هفته متوالی افزایشی، در معاملات امروز تغییرات چندانی نداشت زیرا کاهش تولید عربستان و سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس با نگرانی در مورد تضعیف اقتصاد جهان که می‌تواند تقاضا برای سوخت را کم کند، متوازن شد.

پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس بازار را با یک دور جدید کاهش تولید که از ماه می آغاز می‌شود، غافلگیر کردند، قیمت نفت خام بیش از 6 درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 19 سنت افزایش 85.31 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 23 سنت افزایش 80.93 دلار معامله شد.

از دیگر عواملی که بر نگرانی در مورد کمی عرضه در بازار افزود، متوقف شدن صادرات شمال عراق بود. قراردادی هفته گذشته برای از سرگیری صادرات به امضا رسید اما روز پنچ شنبه این روند آغاز نشده بود.

همچنین کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا به همراه کاهش ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی در هفته گذشته، باعث افزایش قیمت ها شد.

در بازارهای مالی، گزارش نرخ تورم آمریکا در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و می تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا مسیر کوتاه مدت حرکت نرخ بهره را بسنجند.

وندانا هری، رئیس موسسه تحلیلگی «وندانا اینسایت» گفت: «در صورتی که آمارهای قوی این انتظار را تقویت کنند که فدرال رزرو به سیاست های انقباضی خود ادامه خواهد داد، آمارهای اقتصادی این هفته آمریکا بر احساس حاکم بر بازار تاثیر خواهد گذاشت.»

همچنین گزارش‌های ماهانه اوپک در روز پنجشنبه و آژانس بین‌المللی انرژی در روز جمعه منتشر می‌شوند که پیش‌بینی‌های عرضه و تقاضای نفت را به‌روزرسانی می‌کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ایالات متحده آمریکا

نفت دلار این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ثبات قیمت نفت پس از سه هفته افزایش / یک بشکه طلای سیاه به 85 دلار رسید 2